FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
170 miljoner kr i intäkter gav 9 års fängelse.
Om domen står sig får Jeremy Jaynes betala med 9 (läs 5 vid gott uppförande) års fängelse, för att ha skickat ut miljoner email till America Onlines användare, Jeremy Jaynes medbrottsling och syster Jessica DeGroot slapp undan med med lite över 50 000 kronor i böter för att hon hjälpt till att att processa kreditkorts-köpen. Summan 170 miljoner är den summa domstolen fick som underlag och är en beräknad summa. BBC http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3981099.stm Lokal länk http://www.leesburg2day.com/current.cfm?ca...=19&newsid=9671
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bättre att han får böta 200 miljoner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kan nog tänka mig att sitta inburad i 9 år om ja vet att ja har 170 mil. när jag kommer ut!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Trevlig och nätt inkomst det där....
Jag läste en dagbok på nätet från en "eko-brottsling" som numera bor i Sydafrika. Han missade eller kanske "missade" att deklarera 10000sek och fick sitta på kåken i 3 år. Kostnad för staten: åtskilliga miljoner Undrar vem som fick betala för vad? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
3år för 10k SEK ?
Vilket land? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Men han skrev som sagt dagbok om detta och hur garanterade uppgifterna är, eller hur "oskyldig" han var förtäljer inte historien... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
3 år för 10k SEK låter lite väl mycket.. fängelse i huvud taget låter mycket?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror att personen i fråga "glömde" att skriva dit dom där andra miljonerna som han också missade att deklarera...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
andla> Alternativ att rensa ogräs är konsekvenserna av att inte kunna betala skadestånd
![]() 7an |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|