FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad är det enklaste och billigaste sättet att komma med i så många sökmotorer som möjligt?
På vissa ställen har jag kunnat hitta de sidor jag har byggt utan att behöva anmäla dom, men några av de stora sökmotorerna vägrar ju att ha med siter som inte anmält eller ens betalt nån avgift för tjänsten. Har ni några tips och idéer? Tack på förhand =) / Veronica |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Välkommen Just nu finns det bara två sökmotor värda att vara med i och det är google och MSN, alla andra kan du glömma, trist men sant. Enklast och enda sättet att komma med i google är att hitta en kompis som redan är med i google och be denne snällt om en länk till den sidan du vill ha med. IOM att kompisen länkar till dej förmodar "google's spider" att din sida är en bra sida och tar med denna i indexet, smart och logist. Det är just av denna anledning som fenoment "sidor jag har byggt utan att behöva anmäla dom" uppstår ![]() Admin OBS! Ovanstående kan vara en process på flera månader (normalt 2) så ge det tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har för mig det... Ett annat hett tips är att komma med i http://www.dmoz.org, som används av väldigt många olika sökmotorer och kataloger. Det finns även en annan liknande service, http://www.zeal.com. Looksmart äger zeal och det används även av andra sökmotorer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
MSN kostar pengar va? Har för mig det.
Google har längre tid än tre veckor mellan sina uppdateringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
jasså
Jag har lagt till min hemsida på google och det tog mindre än 1 vecka innan jag hamnade på första plats då man söker Safelist på svenska språket, och ca 50 på engelska.- Hur som helst, det var mindre än en vecka och jag har inte betalat nåt. Har jag tur eller har ni fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
nej
min sajt är inte så gammal ![]() när jag registrerade mig så var min sajt uppe i kanske 10 dagar (utan en enda registrering på nån av sökmotorer) sedan har jag registrerat mig på Evreka, Google och några till. Ärligt talat så hade jag inte väntat mig några besökare kommande 2-3 månader men i statistik fönstret för min sajt såg jag att det kom 2 besökare från Google på sökorden "safelists", "PHP skript" Det roliga är att jag inte har PHP, skript som mina nyckelord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Om du lagt ut din site 1 januari, hade deepcrawlern som kör 1 ggr per månad hittat den runt 5 januari, då hade du kommit med i indexet till uppdateringen 4 februari, och hade varit med fullt ut runt 20 februari. Ovanstående är optimalt, hade du misstat datum 1 så hade det inneburit 2 1/2 månad, i detta exemplet kom du undan med drygt 1 1/2 månad. Det fille97 skriver om dmoz (www.dmoz.org) är ett bra sätt att komma med, dock väldigt långsiktigt. Admin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack allihop, ska kolla in Googles och MSN
![]() / Veronica |
||