FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Alla!
Jag har ca 20-30 st gamla klassiska originalspel till Pc, såsom X-com-interceptor (spinoff på ufo enemy unknown), Discworld 2, Romance of the three kingdoms (nån som spelat det?), Privateer 2, The Dig, Kingdom o Magic, Wing Commander osv... O jag börjar bli sugen på att spela dom. Men tack vare att nån idiot uppfann Windows, istället för gamla goa Dos, så verkar jag inte kunna göra det. Provade med ett par av dom, och det gick inte. Så min fråga är, går det att simulera gamla operativsystem, eller finns det andra sätt jag kan spela dom här gamla spelen på mitt Windows XP? //Predrag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, det tror jag går. Om du högerklickar på programfilen för spelet hittar du något som heter "Kompabilitet". Där kan du välja hur programmet ska köras. Prova det, kanske funkar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
annars kan du köra andra OS, exempelvis DOS, genom ett program som heter WMWare.
WMWare är runt 50MB stort och nån tidig version av DOS tar inte många disketter ![]() Glömde skriva att WMWare tillåter dej köra dessa andra OS i fönster i WinXP om du så vill... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|