Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

databaser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-17, 17:53 #1
KaKaNs avatar
KaKaN KaKaN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
KaKaN KaKaN är inte uppkopplad
Medlem
KaKaNs avatar

Reg.datum: Nov 2004
Hej!
Är väldigt ny på det här men ska iallafall starta en online-butik. har kommit så långt att sidan börjar bli färdig men nu kommer jag till databaser. Lär ju behöva såna om jag ska kunna sälja saker. Finns det färdiga databaser som man kan köpa eller måste man sitta och knoppa ihop med egna koder?

Vore fint om nån kunde förklara lite vad jag behöver och hur jag ordnar det..

/ Från en som inte vet så mycket..
KaKaN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-17, 20:16 #2
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
va?

databaser, koder... jag vet inte om jag verkar gnällig nu men jag tror du ska ta reda lite på hur det funkar innan du börjar med sånt här.. eller anställ någon som kan

man har oftast en databas med flera tabeller.. du bör dela upp dom i

kunder
kundköp
produkter

t.ex - sen kan man (som jag t.ex gör) dela upp produkter i flera olika tabeller.. 2-3 st t.ex (produkter och kategorier)

Vad gäller koder så utgår jag ifrån att du syftar på ASP/PHP (eller annan server-side kod).. du kan ju köpa färdiga butiker och då får man med tabellsystemet etc.. men jag rekommenderar att bygga eget - men döma av din tråd så ser jag att du inte kan något om det här så köp en färdig butik eller få någon att bygga en åt dig

mitt tips är dock - hyr inte webshop system utan att kolla upp bolaget ordentligt först. Jag vet flera företag som hyr webshop system som inte alls är nöjda med dom.
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-17, 21:45 #3
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by mypay@Nov 17 2004, 22:16
mitt tips är dock - hyr inte webshop system utan att kolla upp bolaget ordentligt först. Jag vet flera företag som hyr webshop system som inte alls är nöjda med dom.
Hör gärna med andra som har köpt eller hyr företagets butiker, tex. via deras referenser.
Vi får också in en hel del företag som inte är nöjda med deras gamla webbutik.

- Det låter som du har en bra bit kvar innan du har en fullgod webbutik med orderhantering, frakt-/betalningssätt, kortbetalning osv.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-20, 17:31 #4
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by KaKaN@Nov 17 2004, 18:53
Hej!
Är väldigt ny på det här men ska iallafall starta en online-butik. har kommit så långt att sidan börjar bli färdig men nu kommer jag till databaser. Lär ju behöva såna om jag ska kunna sälja saker. Finns det färdiga databaser som man kan köpa eller måste man sitta och knoppa ihop med egna koder?

Vore fint om nån kunde förklara lite vad jag behöver och hur jag ordnar det..

/ Från en som inte vet så mycket..
Bygger du egen webbutik, så lär du behöva bygga dina databaser själv. Du verkar ha gjort ett misstag genom att inte ta reda på hur en webbutik fungerar innan du gav dig på det. Man behöver en som är van vid databasdesign att skapa dessa. Likaså måste denne veta exakt hur din webbutik fungerar.

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017