FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Är väldigt ny på det här men ska iallafall starta en online-butik. har kommit så långt att sidan börjar bli färdig men nu kommer jag till databaser. Lär ju behöva såna om jag ska kunna sälja saker. Finns det färdiga databaser som man kan köpa eller måste man sitta och knoppa ihop med egna koder? Vore fint om nån kunde förklara lite vad jag behöver och hur jag ordnar det.. / Från en som inte vet så mycket.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
va?
databaser, koder... jag vet inte om jag verkar gnällig nu men jag tror du ska ta reda lite på hur det funkar innan du börjar med sånt här.. eller anställ någon som kan man har oftast en databas med flera tabeller.. du bör dela upp dom i kunder kundköp produkter t.ex - sen kan man (som jag t.ex gör) dela upp produkter i flera olika tabeller.. 2-3 st t.ex (produkter och kategorier) Vad gäller koder så utgår jag ifrån att du syftar på ASP/PHP (eller annan server-side kod).. du kan ju köpa färdiga butiker och då får man med tabellsystemet etc.. men jag rekommenderar att bygga eget - men döma av din tråd så ser jag att du inte kan något om det här så köp en färdig butik eller få någon att bygga en åt dig mitt tips är dock - hyr inte webshop system utan att kolla upp bolaget ordentligt först. Jag vet flera företag som hyr webshop system som inte alls är nöjda med dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi får också in en hel del företag som inte är nöjda med deras gamla webbutik. - Det låter som du har en bra bit kvar innan du har en fullgod webbutik med orderhantering, frakt-/betalningssätt, kortbetalning osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Zoran |
|||