FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag varnar alla som "automatiskt" flyttas från det uppköpta Bostream till Bredbandsbolaget.
Välj Telia eller något annat bolag! Bredbandsbolaget erbjöd alla bostreamkunder högre hastighet och ny gratis utrustning om de ville stanna kvar, dvs hos nya ägaren Bredbandsbolaget. Man tänkte "Vad bra!" men sorgligt är att jag som jobbar som webbmaster för många sajter har varit tvungen att jobba hos kompisar under 3 månader, Bostream var fantastisk tjänst men Bredbandsbolaget lurar folk. Vissa tider när man lyckas komma ut på internet är hastigheten på t.ex ftp upp och nerladdning max 8 kb sek. men mär man har försökt tanka ner en sajt på totalt 5 meg. under 4- 5 timmar ger man upp. Supporten lägger hela skulden på oss användare hela tiden, de envisas hela tiden om att vi skall ladda ner ett program via internet som skall testa hastigheten osv.. När jag ringer så kommer man överhuvudtaget inte ut på nätet, hur fa.... skall man då ladda ner något,, då säger dom att jag får försöka senare. Efter 5 - 6 samtal ger man bara upp. Bredbandsbolaget tar betalt för 5 Mbit i mitt fall, men levererar max mellan 0,05 - 0,1 Mbit dom minuterna det fungerar. Naturligtvis har jag sagt upp tjänsten men 3 månader uppsägningstid svider. :unsure: Jag anmälde Bredbandsbolaget till www.SvartaListan.com där kölappen har högt nummer eftersom många anmälningar på Bredbandsbolaget står före. Är det någon som vet om det finns artiklar/sidor om Bredbandsbolaget dåliga tjäster på nätet? Behöver nämligen rikt underlag nu när man skall anmäla tjänsten till konsumentverket. :huh: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bredbandsbolaget tar betalt för upp till 5Mbit i ditt fall. Du betalar alltså för en möjlighet, inte en rättighet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alla bolag har växtvärk och med tanke på antalet nöjda bbb-kunder så är du mer ett undantag än regel. Det är tråkigt att de inte fick ordning på din uppkoppling.
"Efter 5 - 6 samtal ger man bara upp." Problemet när företag växer snabbt är att få tag på kompetent personal. Tycker du skulle ha sagt något i stil med "Jag har lång erfarenhet av datorer och jag vet att felet beror på er installation. Jag vill att ni skickar hit en felsökare." Då hade du fått en felsökare som hade tagit tag i det. Om personen på supporten hade sagt nej skulle du ha sagt "Får jag prata med din chef/överordnad". Givetvis ska man inte som kund behöva göra detta men tyvärr blir det så med inkompetent personal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag förklarade för dom att jag jobbade inte på Bredbandsbolaget, de få skicka någon anställd för att testa deras egna nätverk osv.. Då la dom på... Bredbandsbolaget är Skit, dom skiter i sina kunder, så enkelt är det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mitt telia-adsl dog under 2-3 veckor i höstas.. jag fick första veckan höra att det var min utrustning det var fel på för dom hade inga fel på sin sida.. det visade sig dock vara deras ADSL station som var överbelastad och till följd av det gick ett av korten sönder. det som jag satt på då naturligtvis
dom lagade det och min lina funkade.. till 30% max.. igen var det mitt fel ansåg supporten men nu sa jag att nej.. min utrustning är hel.. felet påminner starkt om felet som var innan så kolla er ADSL-station igen ni.. och det var samma fel.. de hade satt i ett gammalt kort som inte var 100% helt.. totalt tog det 3 veckor innan det var klart.. jag är alltså en inte så nöjd kund hos telia.. men hur många kunder har dom? hur många surfar med sina ADSL problemfritt månad efter månad? dvs.. bara för att det inte funkar för mig och grannen så betyder inte det att ens ISP är dålig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är extremt nöjd med Bredbandsbolaget, men jag har då fiber-tjänsten... Tycker att det verkar som att ADSL-tjänster överlag fungerar mycket sämre, sitter med Telia ADSL på kontoret och är inte alls lika nöjd. Så som sagt, det känns som att det är ADSL överlag som strular, man hör klagomål på alla operatörer...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har Bredbandsbolaget nu och har inga stora problem mer än att det är tveksamt om jag verkligen får det jag betalar för!
Hadde Tele2.Kabel (Via kabeltv) måste säga att det kanske är det bästa jag haft. Jag fick bredband typ 2 år innan alla andra och under de 4 åren ja hadde det så låg det nere under ett tillfälle 4 timmar det va det enda avbrottet jag märkte! tyvär bara 512 kbit/s |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kan vara att Bredbandsbolaget inte kan hantera ADSL, min polare som är adsl kund hos bredbandsbolaget som jag, han ringde mig igår och var hellt desperat eftersom han lyckades inte med sina 24 mbit att ladda upp en html fil på 15 kb via ftp.
Det är samma problem hos alla som har ADSL tjänst hos Bredbandsbolaget men jag har dock ingen vetskap om deras andra tjänster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har BBB's adsl numera, jag har inte fått någon ny utrustning.
Enda jag fått är en annan logotyp på räkningarna typ. Har inte upptäckt några skillnader i varken upstream eller downstream utan det är lika sen tidigare för mig.. Jag har scream dock bara upp till 8 mbit då jag bor för långt bort ifrån stationen. Mvh Marcus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inte heller några problem med min anslutning via bredbandsbolaget. Jag var tidigare bostreamkund som skulle uppgraderas till scream, nu hann jag inte få scream men jag fick dock vdsl i flytten. Och även 5/1 istället för 2.5/0.8. Det fungerar då bara fint. Visst, det är nere ibland, visst det går inte riktigt fullt blås vid alla tidpunkter. Men jag får då vad jag betalar för. Har jag krav på 99.9% uptime så får jag söka mig till andra sorts internetanslutningar. Dock blir priset minst 10 ggr högre per månad.
Så min slutsats är. Bredbandsbolaget levererar över förväntan. Med tanke på det pris jag betalar per månad. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|