Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

När köpte du senast en .NU?

Visa resultat för omröstning: När köpte du senast en .NU?
Denna vecka 2 4.17%
1 månad sedan 3 6.25%
3 månader sedan 3 6.25%
1 år sedan 11 22.92%
2 år sedan eller mer 10 20.83%
Jag har aldrig köpt en .NU pga....[lista anledning] 9 18.75%
.NU suger och kommer bara få färre å färre anhängare.. 10 20.83%
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-14, 03:00 #1
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
VIP
Macckes avatar

Lista gärna vilken domän du köpte - om någon.. och forsätt gärna debatten kring .NU names.
Jag blir själv lite förbannad på deras prissättning samt överföringspolicy och skickade det nedan bifogade brevet till dem idag!
Maila dem gärna å klaga. Ju fler som mailar, ju större sannolikhet att de sänker priserna..

mvh/Maccke

---------
Tja!

Som en av sveriges större domänägare gör det ONT, riktigt ont, att se en ccTLD gå under!
Ursäkta, men VAD håller ni på med? Fattar ni inte att ni måste sänka priserna för registrering, tillika fundera på om 2 år är optimalt som standard?

Folk flyr, totalt skiter i att köpa bra domäner för utgångspriset t o m på era auktioner. är det inte tillräckligt bra tecken? För att kunna locka till er kunder MÅSTE ni fan skärpa er.
Jag hjälper gärna till som rådgivare. Har en dubbel master examen i Finance och Strategi från Lunds Universitet.

Samma klagomål hör man ständigt på forum och dem man talar med som vet något om domäner:
1) Priserna: Tar MKT hellre en .com, samt klart hellre en .SE - så säger 99 % av domänköparna!
2) Tid: 2 år är för länge. I alla fall med det priset. Tänk själv, .co.uk adresser kan köpas för £4.68 PUND för 2 år! och DÅ är den attraktiva marknaden minst 65-70 miljoner människor (klockrent). För Er, Sverige+Danmark - ev lite av holländska och belgiska kunder! 400:- är ett SKÄMT. WAKE up. har ni fått storhetsvansinne?
3) Ägarbyte: Avgifter för ägarbyte är förlegat. WAKE UP! Över 1000:- SLUTA SKÄMTA!?!?!?

Vad kan övertyga er om att sänka priserna? En namnlista med 1000 namn? Jag kan nog fixa det. Då får ni lite extra reklam också Kan gå ut i TV osv.. up to you man

En förändring av punkt 1-3 ovan skulle inte bara ge Er duktigt mer publicitet, ni skulle få sålt fler domäner, som skulle leda till en dominoeffekt. I dagsläget känns ni bara pase.......
Ni kommer med all säkerhet att tappa ALL er dragningskraft om nu inte skärper Er illa kvickt!

Mvh/Maccke
---------
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 03:04 #2
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Feedback till .NU kan lämnas enligt infon nedan:

Providing feedback about the .NU web site [email protected]
Suggesting a site to add to "Our Favorite" .NU Sites. [email protected]

Hjälp till å ligga på dem nu...
Oläst 2004-11-14, 11:07 #3
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Är det inte så att NU Names inte kan svenska över huvud taget? Sidans översättning är ju inte ens gjord av dom själva, har varit i kontakt med deras support ett flertal gånger och då var det ingen tal om svenska, knappt engelska heller.
boogieman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 11:36 #4
Tobab
Guest

Tobab
Guest

De kan svenska. Jag har själv skickat mail och påpekat att det är alldeles för dyrt med .nu. Det jag fick till svar var att .nu är ett bra alternativ därför att .nu fungerar så bra i Sverige och att det finns många bra namn lediga.

Detta var för cirka en månad sedan och då hade de inte för avsikt att göra någon förändring vad beträffar prissättningen.

Jag tycker att du glömde en viktig punkt. Att det kostar pengar när man vill peka om en domän. Det är befängt om något.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 11:57 #5
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Är det inte så att NU Names inte kan svenska över huvud taget? Sidans översättning är ju inte ens gjord av dom själva, har varit i kontakt med deras support ett flertal gånger och då var det ingen tal om svenska, knappt engelska heller.
.NU Domains (Nunames) huvudkontor ligger i Boston i USA och de flesta som jobbar där är amerikaner. Jag har översatt stora delar av deras hemsida till svenska och även en del svenska mail som de får (har dock avsagt mig det jobbet pga. tidsbrist).

Numera jobbar Per Darnell, tidigare VD för NIC-SE, för Nunames och säkert finns det någon fler som kan svenska. Om inte annat har de ju återförsäljare här i Sverige.

I övrigt håller jag med om det där med avgifterna. Det är inte rimligt att ta betalt för t.ex. ompekning av domäner. Dock tror jag att du (Maccke) skulle lyckas bättre med att få dem att lyssna om du hade formulerat dig lite trevligare...

~ Helena
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 13:32 #6
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by T.Å@Nov 14 2004, 12:36
De kan svenska. Jag har själv skickat mail och påpekat att det är alldeles för dyrt med .nu. Det jag fick till svar var att .nu är ett bra alternativ därför att .nu fungerar så bra i Sverige och att det finns många bra namn lediga.

Detta var för cirka en månad sedan och då hade de inte för avsikt att göra någon förändring vad beträffar prissättningen.

Jag tycker att du glömde en viktig punkt. Att det kostar pengar när man vill peka om en domän. Det är befängt om något.
Håller med. det är skrattretande..
Det är synd att de ska låta en annars cool domän totalt förfalla
Oläst 2004-11-14, 13:35 #7
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Skriv om du får något svar från Nunames och säg till om du drar igång en namninsamling som du nämnde

detärfördyrtmed.nu
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 13:37 #8
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by Helena@Nov 14 2004, 12:57
Citat:
.NU Domains (Nunames) huvudkontor ligger i Boston i USA och de flesta som jobbar där är amerikaner. Jag har översatt stora delar av deras hemsida till svenska och även en del svenska mail som de får (har dock avsagt mig det jobbet pga. tidsbrist).

Numera jobbar Per Darnell, tidigare VD för NIC-SE, för Nunames och säkert finns det någon fler som kan svenska. Om inte annat har de ju återförsäljare här i Sverige.

I övrigt håller jag med om det där med avgifterna. Det är inte rimligt att ta betalt för t.ex. ompekning av domäner. Dock tror jag att du (Maccke) skulle lyckas bättre med att få dem att lyssna om du hade formulerat dig lite trevligare...

~ Helena
Tjena Helena! Vad jag förstår så har de underavdelningar i Sverige och Tyskland bl a, medan huvudkontoret - el där de samlar all data och sånt - finns i Boston. Kanske lite klantigt av mig att skriva på svenska, men det kommer nog fram ändå. Det lär ju vidarebefodras till rätt person så, no worris. Skickade för den delen till flera olika personer inom .NU så det kommer läsas. Ibland kan det faktiskt vara bra att vara lite fräck/otrevlig - då kanske de vaknar Massa snälla, små födmjuka floskelkommentarer lär ju inte få dem att lyssna. Äger själv bara EN .NU så bryr mig inte så jättemycket. Tycker bara det är synd att dem ska vara så överdrivet kapitalstinna, fattar de inte att folk bara inte vill ha med dem att göra?
Oläst 2004-11-14, 13:38 #9
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by T.Å@Nov 14 2004, 14:35
Skriv om du får något svar från Nunames och säg till om du drar igång en namninsamling som du nämnde

detärfördyrtmed.nu
Hehe. I will

såg att sugmin.nu gick ut på auktion - den vore inte heller så dum för en kampanj
Oläst 2004-11-14, 15:06 #10
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Ursprungligen postat av T.Å

detärfördyrtmed.nu
Hehe. I will

såg att sugmin.nu gick ut på auktion - den vore inte heller så dum för en kampanj
NIC.NU kommer att ha möte för oss ombud 23 Nov i Stockholm
Alla höjdarna kommer att närvara. Dom kommer blandannat att informera om framtiden.
Jag har redan skrivit till dom om prissättningen när NIC-SE sänkte priset, Så dom är
medvetna om vad folk tycker. Vi får se efter mötet om det kan bli någon ändring på nåt.

/ Webbkonsulterna.
A accredit .Nu registrar
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017