FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har begärt pekningar, dels genom "kundsystemet" på www.nic-se.se, dels genom autopek för domäner utan namnservrar. Det har inte hänt något alls på snart ett dygn - är det någon annan som har samma problem?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vet inte med autopek, men autoreg har ännu inte svarat på våra beställningar som sändes in i går kväll. Så något stul är det nog...
/Niklas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, de har nog lagt alla resurser på annat ... den nya sökningen på hemsidan... :lol: :lol:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nic-SE hade stopp i sitt e-postsystem igår/inatt, de beräknar ha löst detta under dagen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det publicerades nya allmänna villkor igår och i samband med det brukar NIC-SE göra ett e-postutskick till alla befintliga innehavare för att informera om de nya allmänna villkoren.
Dessa utskick går genom samma antivirus- och spamgateway som all annan kommunikation går igenom (både ingående och utgående), vilket medför att all e-postkommunikation blir kraftigt försenad då den där gateway:en plötsligt ska processa ett par 100 000 e-postmeddelanden på väldigt kort tid. Ovanstående teori om orsak är inte bekräftat av NIC-SE, men det skulle inte förvåna mig om det är det som är orsaken i och med att det inte är första gången som denna form av problem inträffar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu såg jag att jag som domännamnsinnehavare fått ett av dessa utskick om nya allmänna villkor. Mitt exemplar skickades den 12 juli kl. 13.06. Behandlades av amavisd-new på spam-/antivirusgateway:en den 12 juli kl. 22.36 och levererades till mig idag, onsdagen den 13 juli, kl. 10.02.
De två sista stegen hanteras av antivirus-/spamgateway:en och fungerar som så att när brevet behandlats och godkänts av amavisd-new så sätts det in i Postfix-kön igen på nytt för slutleverans. Korrigering: Såg nu att det inte rör sig om all ingående/utgående e-postkommunikation, men det påverkar i vilket fall som helst i någon mån de flesta tjänsterna hos NIC-SE. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns väl lite overkill att filtrera utgående epost från ett automatiskt system, kan man tycka.
Jag har också fått ett par sådana mail - dock efter att jag postade denna tråd.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såg precis att cleaner.nic.se bearbetat ett infomail i cirka 20 timmar innan jag fick det.
Jag kör något liknande filter själv som tog 10-15 sekunder på sig att undersöka mailet när det väl kommit så långt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som lyckats registrera nån domän nu på morgonkvisten ?
Jag provade ett test mail till test-pgp och de kom tillbaka efter 20min, provade då regga, de har nu gått en timme utan svar. i r r i t e r a n d e är förnamnet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en order liggande sedan igår kväll som jag väntar svar på. De kanske inte borde köra sina utskick genom samma servrar som hanterar deras automatiska system.
Och är de automatiska systemen korrekt byggda bör de inte behöva filtreras för spam eller virus heller.
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|