FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Problembeskrivning>
Jag har en enkel hemsida i ASP + vanliga acces mdb. Hade helt enkelt tänkt på om det finns någon möjlighet att bränna ner hela rooten till en cd skiva så att den ska kunna läsas av på en dator utan internet. Mitt problem främst är att datorn som inte har någon anslutning bör ha någon webbserver och IIS / ASP stöd för att kunna visa innehållet på CD skivan. Vilket innebär att man måste in i Config filen i webbservern och göra t.e.x. "D:\" (CD Enheten) som root i serven.. o ja ni förstår för mycket krångel för en person som fortfarande inte har tillgång till Internet. Frågan? Min fråga till er är ju väldigt enkel, > finns det något program som gör det möjligt att kunna använda ASP lokalt, dvs. utan server. Att den funkar med Explorer bara t.e.x. ps. alla slags förslag kan gärna postas här ![]() ________ 7an |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Något sådant program känner jag inte till, men om jag inte minns fel finns det ett litet nätt program som kan hjälpa dig att spara ner "hela" webbplatsen som html om du vill bränna den på en skiva så någon kan titta på den. Men nackdelen är just att du förlorar de dynamiska möjligheterna.
/Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Mina erfarenheter av ASP och tillhörande utrustning är väldigt låg. Men stöder inte Dreamweaver (stavning?) ASP lokalt? Jag kanske är helt ute och cyklar men det är det jag har för mig iaf.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
jag är rätt säker på att Dreamwever inte stödjer asp i det lokala läget. Jag har aldrig sett en Dreamwever som stödjer asp.
Varför sätter du inte upp en webserver på den datorn utan internet? Det är ju inte så himla krånligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att det han är ute efter är att kunna visa upp sidor demo-mässigt från CD-skiva på vilken maskin som helst..
det finns ingen superb lösning för det där - tyvärr.. vad du kan göra är att skapa en icke-dynamisk sida istället och illustrera hur det funkar (lägga in webserver för ASP och Access kan vara nog krångligt.. visst på en 98/ME maskin är det ganska enkelt men i 2000/XP är det lite mer jobb med det - samt vill alla ha in IIS i sina maskiner?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja jag tror det är svårt att visa det "på riktigt" utan en webbserver.
Du kan ju däremot ta screenshots och göra några visningssidor som man kan klicka emellan och visa dessa lokalt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har sett något om detta i ngt forum ngn gång. (kan det bli luddigare svar)
Men om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag det är möjligt att packa med cassini (http://www.asp.net/Default.aspx?tabindex=6&tabid=41) på en cd. Det kräver att användaren har .NET installerat på sin dator. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tack för alla svar.. projektledaren fick helt enkelt installera en webbserver :P
________ 7an |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|