FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har nyligen upptäckt nätverket Advertising.com. Eller rättare sagt, upptäckt vad det kostar att annonsera. Att det fanns visste jag tidigare.
Priserna ligger på ca 1 öre per exponering för att annonsera på svenska sajter. När man blir medlem skickar de ett erbjudande om 20% rabatt på första beställningen. Beställer man inte får man ett nytt om några dagar där de ebjuder 35% rabatt och beställer man inte då heller får man ett tredje mail som erbjuder dig 50% rabatt på första beställningen. Priset är då nere på 0,5 öre vilket enligt mig är mycket bra med tanke på vilka volymer det är möjligt att beställa. Över huvud taget gillar jag deras koncept med ett helautomatiskt system för att annonsera, helt utan säljare och annat krångel. Är det andra här på forumet som har tips på bra och framförallt prisvärda annonsnätverk/större sajter? För övrigt hade det varit trevligt med ett eget forum om annonsering och affiliate-verksamhet. Om inte nu så i alla fall när och om forumet växer till sig lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
Google Adwords har också ett automatiskt system.
www.google.com/adwords Du betalar per besök och når bara besökare som verkligen är intresserad av dina produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, Google AdWords är utan tvekan det mest prisvärda annonsalternativ jag har stött på. Problemet är bara att det är svårt att komma upp i särskilt stora volymer om man bara vill nå svenska besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Cmon: Har du annonserat hos advertising.com? Isåfall, hur hög CTR fick du? Det låter intressant om man lyckas hålla CTR något högre än industristandard.
0,5 öre/exp = 5kr/CPM = man behöver en CTR på minst 1% för att kunna mäta sig mot googles adwords (då räknar jag inte de "större" keywords som finns, bara vanliga standardord, exempelvis ringsignal/-er för att ta ett exempel. Kan vara intressant att testa 5 000 000 exponeringar och se vilken CTR man får hos dem. Alla erfarenheter är mer än välkomna, kan vara kul att se om det är en ny kanal som funkar & ger vinst. Viss risk finns för att mina räkneexempel är åt helvete fel, är helt slut just nu... men ni förstår säkert hur jag menar ändå =) Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag visar förhållandevis många imp's av advertising.com banners per dygn, så jag har rätt bra koll på ratio osv ... så om nån är intresserad så kan ni maila mej vill inte lägga ut nåt här som alla säkert förstår.
WN
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, jag har inte börjat annonsera ännu men tänkte göra det relativt snart. Ska bli mycket intressant att se vad de går för.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det någon som har erfarenhet av google adwords och kan ge lite information angående detta. jag tycker det verkar som en kanongrej, men vill gärna veta lite mer innan man bestämmer sig för A eller B.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kör Google Adwords till mitt webbhotell och kan lugnt säga att jag kommer att fortsätta göra det. Tycker deras sajt förklarar det mesta utmärkt, så är det något speciellt du vill veta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad kostar Google Adwords?
och vad kostar det på eniro? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google Adwords tar 50 kr i startavgift. Sedan betalar man per klick (besökare som faktiskt kommer till din sajt alltså). Du ställer in själv hur mycket du vill betala per klick. Ju mer du är villig att betala och ju bättre clickthrough (antalet klick per antalet visningar) du har desto högre upp bland annonsörerna hamnar du.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|