FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
När jag för 10 minuter sedan micrade samma kaffekopp i köket för 3dje gången, ställde jag mej och tittade ut på gatan i väntan på att de 30 sekunderna som kaffet skulle micras skulle gå, 30 år som man är fäster jag min blick på en ung kvinna i 20års åldern som kommer gående på gatan med målmedvetna steg, till min förvåning ser jag att hon ställer sig och försöker öppna MIN bil som jag parkerat på gatan utanför!
Då denna biltjuv bedömdes som ganska harmlös i sina försök att använda en nyckel för att komma in i bilen plockade jag ut min kaffekopp ur micron och ställe mig för att beskåda utvecklingen medans jag smuttade på det sönder-micrade kaffet, efter någon minut började jag småle då min hjärna arbetat fram vad som gissninsvis var anledningen till detta, och mycket riktig, efter att kvinnan givit upp sitt försök att komma in i bilen tog hon två steg tillbaks och såg då sin bil som var parkerad 2 bilar framför min, en blå saab 9-5 precis som min fast med 15" vinderdäck i stället för 19" sommardäck, mörk inredning i stället för ljus och ljusblå istället för mörkblå. Vad var det Turbo sa om Turbo J:r i macken i mitten på 80talet, "Inga intressen alls. Fullständigt noll." hehe Gulligt var det i alla fall! Thomas
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe
Min sambo var hemma hos hennes morföräldrar för ett tag sen och de har en vit Peugeot 206. Den står på en parkering precis utanför fönstret och när de tittar ut ser de en ung tjej parkera en vit Peugot 206 (annan årsmodell) två bilar bort, sen tänker de inte mer på det. Sen 30 minuter senare säger hennes mormor att någon gör inbrott i deras bil, då har tjejen tagit fel bil men och nycklarna passar, väl inne i bilen upptäcker hon sitt misstag och snabbar sig ut och tittar sig omkring, då står de och vinkar till henne i fönstret :lol: Lite kul... men skumt att nycklarna passade, gammal bil kanske. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror bilar är för kvinnor som telefonsamtal är för oss män. Något som fyller en funktion, men ingenting man lägger ner någon extra tid eller energi på.
Och förresten...kaffemisshandlare! Gör aldrig om det! Det är ju lika barabariskt som att grogga på en 18-årig whiskey och sockerdricka. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
He he! Det var ju lite småkul. Måste ha känts pinsamt för tjejen.
Fast jag måste säga att det där med intressen och kön inte stämmer på alla. Min sambo är inte särskilt bilintresserad (det är bara "nåt som ska finnas och fungera"), och jag gillar inte att prata i telefon... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
![]() Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Så det finns alltså bilar som man öppnar med nyckel fortfarande.
Trodde att alla bilar hade fjärrkontroll... :lol: En "söt" händelse var det i alla fall. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min mor brukar aldrig minnas vart hon ställer bilen på sådana där gigantiska parkeringsplatser vid stormarknader så farsan tjatade på henne att varje rad hade ju en bokstav typ: A, B, C osv eller en siffra eller ett djur eller liknande.
Hur som helst så en gång parkerade morsan. Lade bokstaven på minnet och gick in och handlade. Hela tiden rabblandes bokstaven tyst för sig själv för att inte glömma den. Väl ute på parkeringen vart det fel i alla fall eftersom bokstaven hon memorerat var "P"... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Det här är sant. För ca: tio år sen körde min fd svärmor hem i en merca fast hennes bil är en saab.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Thomas