Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

SMS Betalningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-19, 20:55 #1
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem
nicces avatar

Hej,

Jag vill bara upplysa alla er som tar betalt via SMS på era siter. Dem flesta leverantörer för detta är sk. (oönskvärda) 3:e parts leverantörer. Som Viatel, Yo etc. Om ni vill ha låga kostnader rekar jag er att gå direkt på 2:a parts lev. som tex NetSize. Dem finns dessutom i ett flertal länder.

Bla Viatel (som många använder) har koppling mot dem. DET finns ingen anledning till att betala mera.
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 21:25 #2
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Hmm.. det går ju inte jämföra tjänster som Yo med NetSize.. hos netsize betalar du månadsavgifter för dina SMS tjänster.. det gör du inte hos Yo

hos är det också gratis med sms tjänster - därav den lägre förtjänsten per SMS (men det är fullt möjligt att få 100% hos oss också)
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-19, 23:03 #3
nicces avatar
Medlem

Medlem
nicces avatar

Citat:
Originally posted by mypay@Oct 19 2004, 21:25
Hmm.. det går ju inte jämföra tjänster som Yo med NetSize.. hos netsize betalar du månadsavgifter för dina SMS tjänster.. det gör du inte hos Yo

hos är det också gratis med sms tjänster - därav den lägre förtjänsten per SMS (men det är fullt möjligt att få 100% hos oss också)
Du har delvis rätt, jag borde förtydliga mig lite.

700 kr / månad betalar vi för en 2:a parts lösning, det är inte så svårt att få det att löna sig. Oftast räcker det med att komma upp i volymer om 500 betalningar / månad.
Oläst 2004-10-19, 23:26 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Yo och mypay marknadsför sig ju just mot dom små aktörerna. Finns säkerligen en stor andel webmasters som har mindre än 500 betalningar i månaden.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-20, 00:29 #5
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by nicce@Oct 19 2004, 23:03
700 kr / månad betalar vi för en 2:a parts lösning, det är inte så svårt att få det att löna sig. Oftast räcker det med att komma upp i volymer om 500 betalningar / månad.
Är detta för 1 land eller flera länder?
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-20, 09:55 #6
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Till att börja med, ni får bättre villkor hos oss än Netsize, men nog med reklam. Det är en jäkla skillnad på provider & provider. Man kan absolut inte jämföra t ex yo med netsize, det är två skilda marknader de agerar på - dock kan jag hålla med om att om man har lite volym ska man söka sig till en "riktig" provider & inte något gratisalternativ där man saknar bl a den personliga servicen, har säkerhet i form av finansiell stabilitet m.m (kan inte låta bli att nämna att svenska netsize gick back 11 miljoner 2003)

Även om man bara behöver några hundra SMS i månaden för att gå runt så finns det många som inte kan teckna sig för "långa" avtal där de är bundna till månadsavgifter osv, och många projekt hade aldrig dragit igång om de hade behövt lägga tusentals kronor i månaden direkt vid starten.
Oläst 2004-10-27, 01:31 #7
nicces avatar
Medlem

Medlem
nicces avatar

Citat:
Originally posted by Tobbe@Oct 20 2004, 09:55
Till att börja med, ni får bättre villkor hos oss än Netsize, men nog med reklam. Det är en jäkla skillnad på provider & provider. Man kan absolut inte jämföra t ex yo med netsize, det är två skilda marknader de agerar på - dock kan jag hålla med om att om man har lite volym ska man söka sig till en "riktig" provider & inte något gratisalternativ där man saknar bl a den personliga servicen, har säkerhet i form av finansiell stabilitet m.m (kan inte låta bli att nämna att svenska netsize gick back 11 miljoner 2003)

Även om man bara behöver några hundra SMS i månaden för att gå runt så finns det många som inte kan teckna sig för "långa" avtal där de är bundna till månadsavgifter osv, och många projekt hade aldrig dragit igång om de hade behövt lägga tusentals kronor i månaden direkt vid starten.
Nja, jag håller inte riktigt med dig. Om man verkligen tar fram räknaren och räknar på vad man får ut så behöver man inte ha speciellt stora volymer. Som jag skrev tidigare betalar vi 700:- / månad för 3 operatörer i Sverige samt 2 i Norge. Att NetSize i Sverige gick back 11 mille säger ingenting om hur det ser ut totalt i bolaget. Det visar dock på att dem är stora och har pengar att röra sig med, vilket jag ser som positivt.

Jag vet att det finns delade åsikter om detta men jag satsar hellre på ett större bolag som går back 11 mille är på "lilla konsultbolaget på hörnet" som kanske inte ens klarar av att betala nästa hyra utan att jag vet det för dem är för nya för att ha lämnat in ett bokslut. Jag vet inte ens om jag verkligen får pengarna (vi har haft stora problem med Viatel på större belopp om c:a 400 - 500 tusen kr) från det lilla bolaget.

Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017