FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det är märkligt. :huh: Ett adressregisterföretag, med kartservise, vill ha 2400:- för att länka till en företagares hemsida, och i min pagerank ruta hos Google så står det inte ens noll. Säljaren visste inte ens vad pagerank var. Hur kan de med? För 2400:- gör jag en massa mer jobb en att skriva i en url i en katalog... Och man kan få såå mycket mer... Nappar många på dylikt??? Jag är förbryllad. (Att skriva in basuppgifter med firmanamn adress osv är gratis...)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Synd att ngn moderator ändrade, ville absolut inte göra PR för dem, hade därför skrivit mellanslag mellan bokstäverna i firmanamnet. FRÅGA TILL MODERATOR : Några tips om hur man skriver en domän som Ni godtar, utan att denna blir sökbar för robotar utan att den endast kan dekoderas av en människa?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Hejsan
Det var jag som fixade till titeln lite bara. Från i n f o d i r e k t (dot ) se-domän Att de kan? Till infodirekt Att de kan? infodirekt (.se) Det är ett system jag kört länge. Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Thomas - Problemet är att de är sökbara på detta vis, testa så får Du se, snart kommer detta inlägg troligtvis finnas i Google - det tycker jag är lite onödigt... Har Du ngt annat system så de inte blir sökbara vore det toppen om Du ville ändra igen. Kram i natten från Din
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lade in mina uppgifter hos dom för ett tag sedan och blev uppringd av en försäljare. De kunde bara visa på "unika besökare" hos sin sida, dock inte kvalitativ trafik, alltså inte ens visa hur många som klickade vidare på företagsnamn och verkligen använde denna tjänst.
Fick iofs erbjudandet om att ha mitt namn med i 2 kategorier (wow!) för priset till en, men som sagt, för de där pengarna kan jag få annan reklam som jag anser ger mig mycket mer i retur. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Efter ett samtal med en försäljare köpte jag nu plats för ett år för 2400 kr, då kommer jag med i 3 kategorier och får verksamhetsbeskrivning till ett ordinarie pris av typ 5000 kr. Men är ändå tveksam asså, speciellt när jag läst vad ni skrivit.
Vad jag förstår är det ungefär samma sak som att gå med i Gulasidorna, som är mkt dyrare. För visst är det väl bra att finnas med i såna register? Men fan asså, undrar om man inte skall skippa detta och bestrida fakturan sen (man har väl rätt att göra en avbeställning inom 8 dagar enligt konsumentlagen?). Vad tycker ni, är såna register verkligen något för företag i vår industri?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad innebär köplagen?
Säg inte att jag motvilligt måste betala dom dessa pengar nu? Har dock mailat och bett att de skall stryka min beställning nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
exv, Köplagen går att avtala bort vissa §-er, vilket inte går i konsumentköplagen om de inte är till fördel för konsumenten. Kolla avtalet, maila & avbeställ ivf. Sök på www.riksdagen.se debatt &... författningar i fulltext på sfs' nummer. Köplagen SFS 1990:931 Konsumentköplag SFS 1990:932 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|