FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
På samma sätt som Michael Jackson hedrades här på WN vill jag tända ett litet ljus för Onkel Kånkel. Eller Håkan Florå som han egentligen hette. Hans namn var hela tiden okänt för så gott som alla och inga bilder av honom finns att tillgå, han var nämligen väldigt mån om att inte synas på bild. Jag placerar Onkel Kånkel i samma fack som Svullo som också gick bort för en tid sedan. Även om Onkel Kånkels texter ofta var väldigt vulgära så har de ändå fascinerat mig. Vad har ni för tankar och åsikter om denna anonyma musiker.
Onkel Kånkel gick bort för fyra dagar sedan, den 15 augusti 2009, endast 47 år gammal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En allt för tidig död...vila i frid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag såg honom när han var med i bandet Bult 1979. Hela ljusanläggningen bestod av en ficklampa. En konsert man inte glömmer. R.I.P.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har aldrig gillat OK alls men självklart är det tragiskt när någon dör. Namnet var ju dock inte helt okänt, har funnits på t.ex. Flashback under en längre tid.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jättetråkigt att han dog.
Jag förstår om många inte förstår hans musik. Jag älskar den dock, sitter inte och lyssnar på nu direkt men när jag var yngre. Min lågstadielärare polisanmälde Onkel Kånkel 1995 för hets mot folkgrupp efter att vi hade tagit med oss en Onkel Kånkel skiva till musiklektionen. Det är minnen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Rest in Peace! |
|||