FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej har lite problem med denna installation. Har aldrig använt WP MU. Så hoppas ni förstår. Har nu installerat denna och uppdaterat denna med Buddypress. Allt fungerar bra men nu när jag vill ändra språket till Svenska så finns det ingenstans där man ändrar. Har sökt och hittat en sida där dom beskriver att man ska gå in på 1. Click on Site Admin > Options
2. Select the default language 3. Then click Update Options Men när jag går in på min så finns det inga språkval? :blink: Fattar noll. Har laddat ner filer och dom blir jag inte heller klock på. Kan tilläga att jag använder denna version av wordpress-mu-2.8.2.tar Kan någon som kan denna version hjälpa mig vill ändra till Svenska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För att få dom bästa svaren när det gäller WP besök denna sida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du laddat ner de svenska språkfilerna och lagt de i en mapp döpt till languages ?
Du bör även ändra en rad i wp-config.php från define ('WPLANG', ''); till define ('WPLANG', 'sv_SE'); När du gjort de två sakerna bör det dyka upp språkval i admin -> inställningar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja nu har jag fixat detta men tror jag har skickat dubletter av filer i varje mapp innan jag fick detta att fungera. Tack för hjälpen. Den svenska version av forumet fixade detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Personerna på svenska supporten är tillräckligt bra och kan säkert hjälpa dig med det mesta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När det gäller WPMU -specifika frågor så är http://mu.wordpress.org/ den ultimata resursen. Det bara är så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen, det här var inte enkelt att få upp en fungerande blogg community har ett problem som kanske någon kan förklara lite enklare?
Vill ju visa bloggen så här NamnetPåBloggen.domänen.com Nu ska man visst lägga in ip nr i dns eller något liknade eller för att få detta att fungera eller? Kan någon beskriva detta enkelt? har ett ex här *.photomatt.net. 14400 IN A 64.246.62.114 men var lägger jag in detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du måste ha wildcard uppsatt för sidan. Ärligt talat, så har du dessa enkla frågor besvarade på forum man hänvisat till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
jo men problemet är min domain hosting som ej har denna möjlighet när jag loggar in finns inte denna funktion wildcard. Så det var problemet. Tydligen så har jag läst om några andra alternativ som man kan göra för att lösa detta men har ej lyckats luska ut vad jag ska göra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|