FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej har tänkt lägga 10k på reklam för att marknadsföra en online sajt som säljer damkläder. Dock går tankarna isär då jag inte riktigt vet hur jag ska förvalta pengarna på bästa möjliga sätt för bästa möjliga klick som ger ett köp.
Själv har jag testat adword men det var ju helt värdelös, det gav ju någorlunda okej med klick men ej till köp. Till frågan, om det var du som hade en online butik som säljer dam/tjej kläder eller liknande, hur skulle du satsa dina hårt intjänade pengar på annonsering? vilka tjänster osv? Jag skulle gärna ocksp vilja höra lyckade historier av er som lyckats. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag hade mailat en bra SEO-kille, sagt att jag bjöd honom på lunch och fika för att få snacka SEO med honom en eftermiddag. Hade han inte köpt det hade jag erbjudit halva summan för det och lagt andra halvan på en hotellnatt och flyg till hans ort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag rekommenderar att du tar nästa steg - efter Adwords, är det shoppingportalerna som är enormt nischade med trafiken. Det kan vara allt ifrån prisagent till en sida som sammanställer de flesta butikerna i branschen (shoppingportal).
Oftast betalar du som butiksägare per klick eller en fast summa per år / halvår. På detta vis får du kunder som är ute efter just DINA produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Onpage SEO, sen är det ganska vanligt med butiker som skickar ut kläder till bloggare för inlänkar och direkttrafik?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
JA, det med SEO verkar vara det allra viktigaste steget för detta.
Är det någon som kan rekommendera ngn proffsig SEOare ? eller är det vars mans hemlighet? ![]() Ungefärlig Prisbild för detta? Har även kollat upp freelancers från Indien som gör SEO billigt, men frågan är ju om dem kan hantera SEO /keywords för Svenska kunder.... nån som har erfarenhet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag instämmer i att SEO tillhör det absolut viktigaste och mest effektiva när det gäller marknadsföring för webbsidor. När det gäller din webbplats så tycker jag du bör veta att den inte är någon katastrof ur SEO-synpunkt on-page (dvs på själva sidan). Visst finns det saker att förbättra (bl.a. utnyttja H1 och rubriker bättre), men jag har sett betydligt värre utgångslägen om man säger så.
Mitt tips är att du lär dig grunderna inom SEO, om du inte redan kan dessa. Då får du en bättre bild över vad som är okej på sidan och vad som kan förbättras. Därefter kan du utvärdera om du hellre lär dig mer själv och gör SEO-arbetet själv eller vill anlita någon. Även om du väljer att anlita någon är det lämpligt att åtminstone ha ett hum om vad det handlar om och vad en eventuell SEO-konsult gör. Blir lättare att se vad du får för dina pengar och mindre risk att du köper grisen i säcken. För det hör till saken att det finns såväl riktigt kompetenta människor som lyckosökare där ute. Akta dig för att anlita någon som använder sig av det jag själv kallar för fulmetoder (blackhat etc). Summa summarum: Om du inte har någon koll på SEO alls, lär dig grunderna - vad det handlar om. Ta därefter ett beslut om du vill lära dig mer och testa att göra arbetet själv eller anlita någon. Du kan säkerligen hitta kunnigt SEO-folk här på WN, men även SEO-forum.se kan vara ett tips. Se t.ex. http://www.seo-forum.se/seo-konsulter-seo-foeretag/ I kombination med SEO hade jag satsat på att hitta bra bloggare och lämpliga sidor för direktannonsering - eventuellt i kombination med Adwords. Men med tanke på att dina tidigare av Adwords inte är de bästa så kanske det är bättre att satsa på något nytt. Eller att du eventuellt ser över hur din Adwords-kampanj ser ut. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|