FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag köpte en oscommerce template och försökte anpassa den till svenska samt installera contributions som one page checkout med flera eftersom osc har så många onödiga funktioner i standardutgåvan.
Nu visade det sig att det inte går att installera vissa viktiga contributions i färdiga templates på svenska. Det jag retar mig mest på är att man skall regga konto och 4-5 steg innan man kommer till betala. Är det någon här på forumet som löst detta på något bra sätt och vet var man kan vända sig för att få hjälp. Sedan undrar jag om andra butikslösningar som inte är kopplade till svenska bolag som är enkla och snygga och fungerar med svenska språket. Jag är ute efter 1-2-3 metoden med stilren design och lättskött admin , klicka på varan - välj köp - betala.....inga konstigheter Vad finns det för alternativ till OSC som fungerar på detta sätt på svenska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns en del alternativ, men inga bra kostnadsfria. Det skulle vara magento då, men det är rätt stort. Men det finns svensk översättning
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/769/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo dom verkar vara mycket snyggare än vad osc är men testade med en butik på svenska som var väldigt långsam och när man skulle handla som gäst var det samma sak där, 4-5 steg till betalningen.
Går det att välja bort på Magento så det blir en sida checkout? och går det att snabba upp butikerna? Annars väldigt stilrena |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Snabbheten är också beroende på server, m m och Magento skall enl utsago vara snabb. Det skall finnas contributions till Magento precis som med OsC. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Annars tycker jag coxco.se har exakt det jag söker, bara man kunde snygga upp designen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Denna kanske kan va nåt:
http://igallerian.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det ska finnas någon plugin till wordpress också. Jag har inte hört mer än att det ska finnas.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vi kör magento på www.racimex.se tycker inte den är så seg? ang onepage checkout så finns det lite möjligheter att snabba upp den ja. Tex koppla så att kunden bara behöver fylla i sitt personnummer och adressuppgifter hämtas automatiskt etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Snygg men verkar lite seg när jag testade att handla,
|