Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konvertering på type-ins.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-27, 17:58 #1
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Hej,

Jag har ett par större sajter som har många type-ins, d.v.s att användarna skriver in urlen rätt i browsern för att komma dit. Sajterna är 100% säljfokuserade och har inga communities eller annat trams, bara produkter som vill köpas. Det är resor och hemelektronik som är vertikalerna.

Till frågan - denna type-in trafik har inte nämnvärt högre konvertering till avslut än vad referrad trafik (länkar från vanliga sajter, sponsrade länkar) har. Jag blir inte riktigt klok på varför detta är, och jag har sådana volymer att det inte är en statistik slump bara. Man, eller i alla fall jag, tycker att type-ins borde konvertera mycket högre eftersom de har en historia med sajten på något sätt.

Det jag räknar som type-ins i detta underlag är folk som landar på förstasidan utan en HTTP referer i headern. Det går ju inte att kolla på så många andra sätt tyvärr, men borde ge hyffsade siffror.

Är det nån mer än mig som har noggrann koll på sådant här, och kan säga bu eller bä om min teori?
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017