FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag behöver hjälp med en grej. Jag tänkte göra en medlemssida och man ska ha olika lösenord fast endå samma sida.. Jag klarar inte av detta och skulle lbi glad om jag kunde få lite hjälp. Tack i förhand... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
det finns färdiga lösningar för det
php NUKE och liknande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Och var kan man få tag på det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
http://www.phpnuke.org/
det finns liknande lösningar. Man är begränsad lite med utformning av sajten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man inte vill installera en massa script, så går det utmärkt att använda .htaccess. Du behöver då tre filer; .htaccess, .htaa, crypt.cgi. Alla beskrivs nedan.
.htaccess : AuthUserFile /"plats på servern räknat från roten"/.htaaa AuthName "restricted area" AuthType Basic <Limit GET POST> require valid-user </Limit> .htaa : användare1:krypteratlösenord användare2:krypteratlösenord för att skapa de krypterade lösenorden, så finns här perl-scriptet att köra: #!/usr/bin/perl # crypt.cgi by David Efflandt, last updated 9/04/99 # Crypts a password for use with web authentication use CGI qw/:standard :netscape/; srand( time() ^ ($$ + ($$ << 15))); print header,start_html('Crypt a Password'),"\n","\n"; if(param()) { $word = param('word'); @range = ('0'..'9','a'..'z','A'..'Z','.','/'); $salt = $range[rand(int($#range)+1)] . $range[rand(int($#range)+1)]; $pass = crypt($word, $salt); print h1("Result of crypt $word"),hr,'A crypted version of ', em($word),' is: ',em($pass),p, 'Example of a line in a password file for web authentication '. '(colon separated):',p,pre("username:$pass"),hr; } print b("Note: "),a({href=>'crypt.txt'},'This Script'), ' works best when run on the system you need passords for because some systems use a more secure ',em('crypt'),' that ends up with more than the usual 13 character crypted password.'; print start_form,center(table({border=>1,cellpadding=>10 }, Tr([th([("Crypt a Plain Text Password").br.textfield('word').br.submit]) ]))),end_form,p,end_html; |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|