Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Css/designer för kod upprensning/ombyggnad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-05, 15:37 #1
Chidori Chidori är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Hej!
Ska sammanfatta historien så kort jag kan.
Förra året så var det tänkt att anlita en utländsk firma att skapa en webshop från grunden. Mycket av koden blev gjord och designen var "klar", men sen så gick dom i kk och jag fick koden som var gjord. Nyfiken som jag var börja jag pilla och kika runt i designen. Desto mer jag kollade desto mer saker upptäckte jag som inte såg bra ut och tillslut kom jag fram till att designen var inte mer än 40% duglig. Jag börja då lära mig lite om css och html och har nu lyckas efter 6 månader pussla ihop en design jag är nöjd med utseendemässigt. Nu när jag ansåg designen var så pass klar att en programmerare skulle ta över så börja fråga här på forumet om små detaljer och buggar. Istället för direkta svar på hur jag skulle lösa det fick jag svidande kritik om hur koden i designen var gjord. Allt jag lärt mig om CSS är vad den förra designern gjorde och lite från nätet. Tydligen var det katastrof.

Med andra ord kan man sammanfatta allt med att: Jag har en design som ser bra ut men koden bakom designen är av en nybörjare.

Det jag behöver är en css guru som vet exakt vad han/hon sysslar med. Koden ska rensas upp, optimeras och förberedas för en programmerare samt vara X-browser kompatibel. Koden ska vara lätt och bra för servern. Om jag lägger upp koden här på forumet så ska i princip ingen kunna klaga på koden efter arbetet är slutfört. Koden ska vara anpassad för nuet och framtiden. Om spontana förbättringar i designen koms på så är det bara + i kanten.

Här har du ett smakprov på avd som väntar:
http://stylingwebben.se/test/index.html
http://stylingwebben.se/test/stylesheet/default.css

Jag söker en person som vet vad som ska göras. Mycket erfarenhet. Inte tror att han kan ta betalt hur mycket som helst. Bra kontakt (helst ICQ/MSN).

Skicka in din ansökan till [email protected]. Uppge tidigare referenser samt en prisbild på vad du tror arbetet kommer kosta. Det handlar som sagt om kod förbättring/rekonstruktion och inte designskapande. Alla som TROR dom kan det här, avstå från att skicka in ansökan. Endast dom som VET att dom klarar detta utan problem är välkomna att skicka in ansökan.
Chidori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-13, 14:28 #2
Medlem

Medlem

Mångat har frågat och tyckt det varit lite oklart vad jag vill ska göras så jag skriver det igen fast på ett klarare sätt.

Utseendet på siten är klar MEN html/css delen är inte bra gjord och inte anpassad till alla moderna webbläsare. Jag vill ha det nuvarande utseendet på siten men att html/css koden ska skrivas om på ett bättre sätt.
Oläst 2009-07-01, 14:07 #3
Medlem

Medlem

Jobbet finns fortfarande kvar. Kontakta mig på ICQ: 24562436 eller MSN: [email protected]
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017