Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

BRA och seriös reseller web hosting

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-24, 14:45 #1
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Som så många andra företag så skapar vi hemsidor åt våra kunder och sedan hostar vi dem hos en svensk partner idag där vi har s.k. "brandad" hosting. Nu är det tyvärr så att denna svenska partner saknar mycket på sina servrar som i t.ex. UK och USA anses som standard. Dessutom har de enbart support på dagtid vilket är otroligt störande...

Jag är beredd att prova en UK hosting om någon vet med 100% säkerhet att det är en BRA partner när det gäller support och serverinställningar. Jag är ute efter någon som har ALLT egentligen så att jag kan sälja KVALITET till mina kunder. Om något händer så vill jag att det ska finnas tekniker på PLATS (inte bara på en chat eller i telefon i sitt sovrum) så att saker o ting kan åtgärdas fort.

Efter många vändor på diverse forum och samtal till flera så beslöt jag mig för att kika närmre på Rackspace. De verkade vara grymma (enligt vad jag läst mig till på flera forum och reviews) och deras support ska tydligen vara fantastisk!

Jag har ringt dom fyra gånger nu och varje gång har de lovat mig att en säljare ska ringa tillbaka inom ett par timmar för att diskutera mina behov och föreslå en lösning samt skicka mig mer information. INGET har hänt och jag tycker redan nu att dom suger fast jag inte ens har ett konto hos dem. Tråkigt, jag var beredd att betala en större slant för att få en tjänst och service som verkligen FUNGERAR men nu vågar jag inte ta Rackspace för om dom är så dåliga på att återkoppla när det gäller SÄLJ(!) hur dåliga är dom då inte när man behöver support!

Ska det vara så omöjligt att hitta en SERIÖS partner!!!??? Finns det INGET företag i vårt avlånga land som man kan anlita och sedan sova lugnt om natten?! :blink:

Så, ni som kan sånt här, tips tas tacksamt emot snarast då jag har några kunder som behöver hostas just nu.
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-24, 18:29 #2
Cods avatar
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
Cods avatar

Reg.datum: Jun 2006
Nu var det ju inte svenskt du efterlyste, men jag är riktigt nöjd med det ÅF-konto jag har hos Oderland, har inte varit några problem alls och de har stöd för allt jag behöver. Dock har de väl inte dygnet runt support.
Cod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-24, 19:32 #3
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Det finns MASSOR med seriösa och stabila webbhotell i Sverige som erbjuder dig motsvarande. Vad var det du inte fick hos din svenska leverantör som fick dig att rusa iväg utomlands?

För övrigt undrar jag vad du menar med "tekniker på plats" - är ditt krav att det skall sitta en tekniker i serverhallen dygnet runt och vänta på att något händer som kräver hans insats på plats (vilket med ett par tusen servrar i en hall gissningsvis säkert händer minst en gång i månaden...)? Eller menar du att denna någon skall vara tillgänglig för kunderna? Eller för att åtgärda problem med servrarna? Är det någon av de senare två räcker kanske inte chat, men en jourtekniker som jobbar hemifrån löser nog 99% av problemen.
Oläst 2009-06-24, 21:18 #4
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
media30.co.uk

jag har inte testat dessa själv eller har dom.. men jag har ett konto (vps) hos ett annat av deras dotterbolag (fsckvps) och dom är riktigt bra där tycker jag.. har också fått uppfattningen att ägaren är en riktigt bra kille med stort tekniskt kunnande som driver bolagen.

moderbolaget är vaserv.com :P
taz76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-25, 09:47 #5
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Efter att ha prövat med ett större svenskt reseller-hotell får jag säga att det är svårt att få grejorna att fungera rätt om man inte handhar inställningarna själv. Min lösning var att lägga upp en större vps och därpå installera de saker som man behöver. Licens för kontrollpaneler kostar en del men det kan det vara värt om du har volym. Finns opensourcealternativ men de är rätt magra när det gäller funktioner.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-25, 10:02 #6
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Instämmer med [cod] oderland är sjukt bra.. Men är det inget svenskt du ska ha, har jag faktiskt ingen aning om vad som "kan" vara seriöst..
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-27, 19:19 #7
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Förstår inte riktigt vad det är som är omöjligt att få på svenska resellerkonton, men samtidigt standard utomlands? Skulle nästan vilja ha specificering bara av rent intresse...
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-30, 11:26 #8
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Varför inte skaffa en egen server och slänga in den i en hall där du har 24/7 tillgång,
absolut bästa lösningen om man vill vara säker på att kunna nå sin server OM ngt händer,

Du kan då dessutom själv bestämma vad du vill ha på dina servrar utan begränsningar,
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017