FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag funderar på att installera LiteSpeed ( http://www.litespeedtech.com/ ) på mina servrar och undrar om någon har erfarenhet av att köra med LiteSpeed i en hosting miljö?
Jag har tänkt mig köra LiteSpeed i SuExec läge för bästa säkerhet för mina kunder, men först tänkte jag kolla om någon har erfarenhet av en sådan setup? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känner du till Nginx?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bara väldigt flyktigt...Ryskt som fungerar bra med statiska filer om minnet inte sviker?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Inte bara statiska filer utan även med php, och kan lätt köra suexec eller fast-cgi med den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fungerar den med suphp också?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Vet inte, men det tror jag säkert.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
nginx och suexec/suphp är en total onödig kombination...
Du startar upp nginx som vanligt (likt apache, som root för att öppna port under 1024 sen startar den alla trådar som en egen användare), php kör man via fast-cgi som en vanlig användare, rimligtvis som kontoinnehavarens användare... Modifierar så att varje konto har en egen php.ini (relativt lätt att göra), sätter tex. open_basedir till användarens egen katalog (/home/user/)... Jag kör min nginx installation med 20-talet olika konton och inga klagomål ännu. Som tillägg kan jag lägga till att nginx är inte ens i närheten av dom resurserna som apache käkade. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|