FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min flickvænn gick på en nitlott men æven vældigt många andra har jag sætt nu efter att ha søkt på FunMobile på goggle och deras sms nummer 72238.
Hon skrev in sitt telefonnummer i någon applikasjon på FaceBook som jag sjælv har vart inne och kollat på, det står inte någon stans att det kostar pengar eller att det startar en prenumeration. Hon fyllde endast i sitt telefonnummer och nu har dom dragit øver 270:- SEK. Så jag lyfter luren och ringer till FunMobile och hamnar nere i Barcelorna dær jag får prata med en spydig skånsk kille konversationen lyder ungifær så hær. -Jag: Hej mitt namn ær XX och jag ringer før min flickvænns rækning. -Skånsk: Jaha hej -Jag: Ni har felaktitig dragit av pengar från min tjejs telefon -Skånsk: Vi på funmobile gør inga misstag -Jag: Kan du då førklara før mig varfør det dragis 270:- SEK från en facebook applikasjon som hon deltog i. -Skånsk: Det ær inget jag varken kan eller vill svara på. -Jag: Kan jag få prata med din teamleader eller chef ? -Skånsk: Tyværr jag sitter på ett call center du får ringa XXXXX Och efter lite tjafs så slutade vårat samtal. FunMobile har tydligen flera anmælningar mot sig hur kan detta føretag fortfarande finnas kvar ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är löjligt att det går att starta sådana företag med avsikt att bara lura folk på pengar och sedan komma undan med det (till synes). Du kanske kan prova att kontakta facebook och på nåt sätt få ersättning från dem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
270:- ær ju en liten strunt summa så orkar inte jobba så hårt før det, man blir bara så grinig på att dom får fortsætta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske vända sig till mobiloperatören och säga att FunMobile felaktigt har dragit pengar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dom anvænder sig av en egen sms gateway.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men det måste ju vara mobiloperatören som förmedlar betalningen, så det kanske finns något de kan göra ändå?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tycker bara synd om hon och alla andra som råkat ut før samma sak och att detta føretag tjænar stora pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mobiloperatörerna borde ju kunna spärra företag som inte sköter sig, men åandrasidan är de väl kanske inte så intresserade av det eftersom operatörerna lär väl också tjäna en väldig massa på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Japp, mobiloperatörerna kan spärra content providers som inte följer avtalen. Ring och hör med operatören
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Operatörerna säljer ju också telefonnummer till "content providers".
Starta mitt mobila bredband och hade 10st sms i inkorgen, dvs på mitt mobila bredbansds abb, kan inte numret till de själv. Och de var olika reklamer, och så kunde man sluta "prenumerationen" genom att svara till ett nummer, typ 73450. Jo tjena att man vågar skicka något svar till ett sådant nummer, då reggas säkert trettio jamba abb osv så pengar äts från abbet. Minns att de fanns tråd om de här tidigare, och "pitbull" snubben ringde och snacka med ägaren av företaget, och just för att jävlas var de så han malde på om hundar osv. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|