FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ni några ideér på vad som är bäst att göra om man skickar ut lite mail som t.ex. tipsa en vän och liknande mail till sina användare.
Det jag tänker på är om man ska embedda bilderna i mailet eller bara lägga en img-tag med src till en online-version av bilden på webbsidan.. Hur gör ni och finns det några för- nackdelar med de olika metoderna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"img-tag med src till en online-version" tycker jag är att föredra.
Fördel; du sparar bandbredd då endast de som läser brevet hämtar bilden. Du kan lägga bilden med en identiferingstagg så du ser vilka användare som läst ditt brev. Nackdel; alla epostklienter läser inte in externa bilder automatiskt, utan man får klicka på typ "läs in bilder". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter jag på mobilen så vill jag inte hålla på att ladda ner stora mail med bilder, så jag föredrar online varianten där jag kan välja att ladda ned bilden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle föredra en variant helt utan bilder om det är möjligt att åstadkomma.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Det lutar då åt att köra utan embed.
Jonny, det kanske är att föredra, jag är inte heller ett stort fan utav bilder i mail. Men jag lovar att hålla det på en bra nivå ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I de fall mail ska skickas till en användare man har i databasen kan man ju spara preferens för varje användare, med lämpligt defaultvärde för de användare som inte bryr sig eller inte vet vad det handlar om. Ren text, HTML utan bilder, embedded eller externa bilder. Själv föredrar jag ren text.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|