FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en .com domän jag har lagt upp till försäljning som jag tror kan vara till grund för spammet. (sedo)
Har använt mig av en "catch-all" alias till domänen och nu har det börjat forsa in postmaster errors från isp's. Det är alltid olika alias som använts till att skicka ut [email protected] så jag får ju alla tillbaka eftersom jag kör med catch-all på den domänen. Innan jag la upp den där hade jag inget sådant. Kan man anmäla någon för att spoofa min domän eller räcker det med att reporta användaren till det ställe han spammar om? Någon annan som har haft samma problem när dom lagt upp en domän till försäljning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Detta händer nog alla, det är en slags emailvirus som gör det. De går in i din adressbok och alla meddelanden du har och skickar epost helt vilt verkar det som, läste om det för ett tag sedan. Är nog inte så mycket man kan göra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Exempel pasqualefosterlw@mindomän.com grover.drewyv@mindomän.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har samma problem och det är, precis som Yohan säger, inget virus som går in i adressboken.
Nån jäkel har helt enkelt ändrat avsändaradress till alltmöjligt på min domän, och det verkar vara någon slags generator, för det är alltid olika adresser. Jag vet inte om det är därför, men sedan jag bytte webbhotell har jag sluppit allt sådant (trots att jag fortfarande har "catch all") Men jag får fortfarande en del spam till alltmöjligt@min domän och det är ju också jobbigt. Är det någon som har en bra lösning? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|