Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domän-namn abuse

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-14, 15:16 #1
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Medlem

Har en .com domän jag har lagt upp till försäljning som jag tror kan vara till grund för spammet. (sedo)
Har använt mig av en "catch-all" alias till domänen och nu har det börjat forsa in postmaster errors från isp's. Det är alltid olika alias som använts till att skicka ut [email protected] så jag får ju alla tillbaka eftersom jag kör med catch-all på den domänen. Innan jag la upp den där hade jag inget sådant.

Kan man anmäla någon för att spoofa min domän eller räcker det med att reporta användaren till det ställe han spammar om? Någon annan som har haft samma problem när dom lagt upp en domän till försäljning?
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 15:19 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Detta händer nog alla, det är en slags emailvirus som gör det. De går in i din adressbok och alla meddelanden du har och skickar epost helt vilt verkar det som, läste om det för ett tag sedan. Är nog inte så mycket man kan göra.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 15:49 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Davve@Sep 14 2004, 15:19
Detta händer nog alla, det är en slags emailvirus som gör det. De går in i din adressbok och alla meddelanden du har och skickar epost helt vilt verkar det som, läste om det för ett tag sedan. Är nog inte så mycket man kan göra.
Jag personligen har inte fått något virus och har inte använt domänen ifråga som email på någon site. Har faktiskt aldrig använt mailen till den domänen utan hade bara den ställd så för att ifall någon fick för sig att skicka ett mail ang köpet på det namnet. Fast det verkar som spammaren använder sig av någon genererare av något slag som slår fram namn ur mitt domän-namn.

Exempel

pasqualefosterlw@mindomän.com
grover.drewyv@mindomän.com
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 11:16 #4
kanel kanel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
kanel kanel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
Har samma problem och det är, precis som Yohan säger, inget virus som går in i adressboken.
Nån jäkel har helt enkelt ändrat avsändaradress till alltmöjligt på min domän, och det verkar vara någon slags generator, för det är alltid olika adresser.
Jag vet inte om det är därför, men sedan jag bytte webbhotell har jag sluppit allt sådant (trots att jag fortfarande har "catch all")
Men jag får fortfarande en del spam till alltmöjligt@min domän och det är ju också jobbigt.

Är det någon som har en bra lösning?
kanel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017