FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag sitter just nu och funderar över vilka tidningar som är värda att läsa om man vill läsa om nya websajter och om sajter som lyckas mm
o rent allmänt om webben. Själv har jag internetworld som jag tycker är kanon bra men finns det fler liknande tidningar ? Så det jag vill veta är vad prenuminerar ni på och vad finns det i dom tidningarna som är värt att läsa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar läsa CAP&DESIGN som jag tycker är riktigt bra, läste internetworld ett tag men tyckte att den kändes lite barnslig (?) och gick över till CAP&DESIGN vilket inte alls är samma typ av tidning utan mer inriktad på grafisk form... De har iofs en hel del webbartiklar i tidningen men inte alls i samma utsträckning som iworld.. Men om du är intresserad av form i allmänhet så tycker jag CAP&DESIGN är grymt bra!
mvh Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
www.styleboost.com och www.linkdup.com
![]() någon tidning vet jag inte... håller med om att IW är lite för barnslig/amatörmässig... kanske vore en idé - en webdesign blaska ... material finns iaf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
men jag vill ha flera tips om någon har |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
mvh Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Har läst Cap&Design i ett antal år nu och blir fortfarande lika barnsligt glad när jag hittar den i brevlådan, vill dock tillägga att de hade väldigt lite webinnehåll tidigare, när det handlade om webb var det oftast i samband med reklambyråer som skapat något hypat flashprojekt åt en klient. Nu har de dock lovat att inrikta sig mer på webb, med andra ord kan man förvänta sig många intressanta reportage i framtiden.. Cap&Design är inte, och kommer förhoppningsvis aldrig bli en tidning om webb, utan är bredare inriktad på mer generell publicering. Detta är enligt mig enbart positivt - det mesta inom tryck osv kan översättas direkt mot dess motsvarighet på webben, det som inte kan översättas direkt kommer istället till användning den dagen man funderar på att trycka upp reklam, affisher eller liknande.. Kan även tillägga att tidningen är något Mac-inriktad med tanke på reklambranshen, men de brukar hänvisa till PC-alternativ när det finns sådana..
//Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
När det gäller IT-publikationer så blir det mest Computer Sweden. Den har inte så mkt matnyttigt för vår skara kanske men en hel del annat intressant.
Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wired für alle! :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Som jag ser det lyckas en sajt bara om den har tydligt strukturerat, intressant (för målgruppen) och lättnavigerat innehåll. Detta i kombination med en intelligent marknadsföring bör vara ett vinnande recept. Don't make me think av Steve Krug är en bra bok. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|