FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjoho.. köpte mig en Iphone 3G 8GB från the phone house idag och tänkte låsa upp den till Halebop. för det är Telias kontantkort i nu.
Läst något om att man kan förstöra den rätt så lätt så vill vara på det säkra innan man gör något. Går det med endast mjukvara? vore bäst så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om du syftar på någon "riktig" upplåsning.
Men jag kör jailbreakad och yellowsn0w, pice of kake. Men du måste välla ha som max firmware 2.2 eller liknande, titta i iphone forumet då det är lite mer riktat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag har en iPhone 3G som är Telia låst med ett Halebop kort i. Fungerar utmärkt.
(Jag kör jailbreakat, men enbart för SwirlyMMS, använder inte Yellowsn0w eller liknande program) BarateaU > Det är inte Firmware som är problemet, problemet ligger i Baseband. Mer info: http://blog.iphone-dev.org/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är den helt nyköpt så fixar nog inte Yellowsnow att låsa upp den, din telefon måste ha baseband version 02.28.00.
Kör själv en jailbrakad telefon med yellowsnow och tele2, funkar toppen. Ser fram mot OS 3.0 bara så en den självklara funktioner som klipp & klistra dyker upp.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
jomper> Man kan nedgradera baseband till 02.28.00, min broder gjorde detta på sin nyinköpta iPhone.
How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ah, tror jag inte var känt när jag köpte min lur. Trevligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Nedgradering går inte på alla telefoner.
Nedgradering funkar enbart om man har en telefon köpt runt dec. / jan. Jag har tex. bootloader 02.60.00. Nedgradering funkar enbart på 02.36.00 och lägre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan alltid nedgradera telefon igenom att "krascha" luren eller sätta den i recovery mode och köra på en äldre upgrade o sedan unlocka den vägen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
HM neotech, gæller inte det bara på firmware biten?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|