FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
PRQ verkar ligga nere. Eller iallafall våra servrar hos PRQ.
Telefonnummret på deras hemsida är "+46 08-TBA", jag är osäker på hur man tolkar ett sådant nummer... Är det någon som har kontaktuppgifter till PRQ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Citat:
Annars prova PRQ @Efnet, vet inte om jag vågar ge andra kontakt uppgifter till andra för dom inte gått ut med vem som äger/drifter det officicelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Fick nu svar på min support-ticket med motfrågor, men dom har tyvärr låst den så jag kan inte svara på den :P
Tydligen är telefonnummer en tillägstjänst numera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var väll idag de skulle börja montera ner kunder som inte svarat på deras mail ang. flytt till nya systemet? Inte så du råkat glömma skicka iväg ett mail?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
PRQ är en dj*vla bluff numera, flytta iväg era servrar medan det går, är det enda tips jag kan ge er.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det för förändringar som de genomför?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så som jag förstått det har de som köpt prq inte någon åtkomst till kunddatan. Därför har de skickat ut mail till alla kunder och frågat vilka paket de vill ha, vilka ips de har, kundnycklar, rc-nummer etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag båda mina servrar därifrån i februari efter att den ena varit nere i ~1 månad utan att jag fått respons på mina mail och sms. Telefon svarade ingen i under den perioden, samma nummer fungerade dock både före och efter. Som tur var så var det en server som mest används för backup och slaskprylar så det spelade inte enormt stor roll.
I samband med ägarbytet så förändrades ju även prismodellen drastiskt så även det gjorde att vi valde att flytta allt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
PRQ har bara varit nere 1 gång på flera månader nu och det var ju 2-3 timmar under ett strömavbrott i Stockholm.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jag fick ett svar om att vi måste uppge kundnummer etc. vilket vi inte ens själva har. Dom startade upp servrarna i lördags och tog ner dom igår igen. Nu svarar dom inte på mail.
Dom vill inte ge ett telefonnummer heller. Känns ju trist att ha en affärskritisk server stående där just nu... Någon som vet någon annan bra colocation man kan flytta till? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|