FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle uppleva mitt första valborgsfirande i Uppsala, men min kropp bestämde sig för att få halsfluss istället. Kul skit. Ett besök på vårdcentralen, samt en drive-by till Apoteket, senare så blev jag belönad med en ask pencilin. En kur som ska ätas i tio dagar. Doktorn sa "drick inte alkohol under tiden". Är detta en myt, eller gör man bäst i att lyda honom? Hur är det med träning? Från att träna fem dagar i veckan till att inte träna alls i tio dagar känns lite.... okul.
Kort och gott, kan man ha ett liv trots pencilin, eller är det bara att vänta ut dessa tio dagar och försöka hitta andra glädjeämnen i livet - så som navelluddsskulptering? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Skippa träningen men alkohol går fint, anledningen till att "drick inte" är för att man är rädd att du ska lägga en pizza och på det sättet bli av med en dos.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vissa antibiotikor får reducerad effekt i kombination med alkohol
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min effekt blir i alla fall gravt reducerad av alkohol.
Förlåt, kunde inte låta bli... ^_^ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Om ett uppehåll i alkoholintaget under 10 dagar är ett problem så är det nog inte det största problemet man har...
Enligt Apotekets hemsida är det ingen direkt fara att blanda antibiotika med alkohol, men i samband med en halsfluss vill åtminstone jag ta värktabletter typ Alvedol, Ipren od, och det är inte alls bra ihop med alkohol. Och alkohol innebär alltid att man utsätter kroppen för extra påfrestningar. Men som de säger: Man blir inte frisk av att ta en whiskey när man är förkyld, men den gör det i alla fall roligare att vara sjuk... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inget liv utan sprit? jag tycker faktiskt lite synd om dig om du känner så
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Haha, nej då... tio dagar utan alkohol är verkligen ingen fara. Längre vita perioder än så är vanligt förekommande. Men så här kring valborg så är det rätt många vänner på besök här i Uppsala, och det vore trevligt att ta ett glas vin eller tre med dem. Och antibiotikan har varit sjukt effektiv. Känner mig nästan tipp-topp nu, efter en dag med det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du gör i princip alltid rätt i att lyda läkarens råd.
![]() |
Svara |
|
|