FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Kortfattat: Jag vill att besökare ska kunna fylla i ditt kontonummer och godkänna några villkor. Jag sätter sedan in pengar på deras konto med hopp (som jag säkrat mig genom villkoren) att dom utför en viss aktivitet som de lovat genom att godkänna villkoren. Men vågar jag FÖRST skicka pengar? Kan jag anklaga personer som inte gjort enligt villkoren att bli tillbakabetalningsskyldiga om dom accepterat villkor som sagt att dom blir återbetalningsskyldiga om de ej genomför denna aktivitet? Anledningen till att jag vill göra så här är att människor är så himla misstänksamma mot rewardsajter och att dessa sajter verkligen betalar tillbaka. Tacksam för svar på min konkreta fråga och inte åsikter om min idé ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förstod inte den konkreta frågan men att verifiera någon genom kontonumret kan ju göras tex att sätta in 5 kronor med en kod som meddelande och sen låta användaren mata in den koden på din site, på så vis kan du ju spåra att användaren och kontoinnehavaren är samma person. Som paypal gör fast tvärtom..
Om du vågar eller inte kan väl ingen annan än du svara på. Har du råd att bli av med mycket pengar, lägga massa tid på att jaga folk som inte gör det dom sagt så kör på =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag menar alltså. Om en person skriver i följande uppgifter:
Fullständigt namn: PER OLSSON (FALSKT) Email: [email protected] Bankkonto uppgifter: SEB 0123456789 (SANT) Och jag sätter in pengar på detta bankkonto. Men personen skiter i att göra som han ska. Då vill jag ju veta vem jag ska jaga. Kan jag gå till SEB och med hjälp av bankkontonumret få reda på personens riktiga identitet? Jag tar gärna risken att få jaga människor, bara jag vet att jag kan få reda på vilka det är ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men man kan t.ex. kolla vilket clearing nr som går till vilken bank. T.ex. SEB med clearing 5274 går till SEB på kungsholmen/rålambsvägen. Så du skulle kunna göra en sådan kontroll. http://www.bankplatser.nu/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fast clearingnummer är ingen säker taktik då man inte nödvändigtsvis byter när man flyttar, själv har jag samma clearingnummer som jag hade när jag bodde 20 mil ute på vischan..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Mitt clearingnummer är bundet 15 mil bort. Så det är verkligen
ingen garanti. since73: Att betala ut i förskott för arbete efter några användarvillkor som, jag antar, ingen har skrivit under? Det kan bli svårt för dig att hävda dessa villkor i en rättegång. Kräver du F-skatt? Annars är du tvungen att anställa dem och betala ut som lön med allt vad det innebär. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
KristianE:
Tack för bra svar. Ja, sant att villkoren kan vara svåra att motivera. Angående F-skatt/A-skatt så är det ett löst problem. Men slutsatsen verkar ju vara att ett kontonummer verkligen inte går att identifiera någon med. Illa, får komma på annan lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det kostar men rekommenderat brev med avtalet i gör ju att du vet att personen varit tvungen att legitimera sig.
inte perfekt. men men |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skicka ett vanligt brev som innehåller en personlig kod, och genom att skriva in koden på hemsidan bekräftar mottagaren dels att han fått brevet, och dels att han godkänner avtalet (om det nu duger som godkännande av avtal).
Kanske kräva att de som vill kunna få betalt i förskott skriver under avtalet och skickar tillbaka? De som inte har skickat in ett undertecknat avtal får betalt i efterskott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Om du har ett avtal och de inte fullföljer det kan du såklart polisanmäla det, och polisen kan (om de skulle vilja) få fram uppgifter från banken. Det är dock ingenting du får ut.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|