FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla smarta!
Nu är det så att jag ska utnyttja min kunskap och erfarenhet gällande design- och layoutarbeten, genom att erbjuda billiga tjänster... Jag undrar vad som är vanligt för sådana arbeten? Jag vill såklart vara billig för att locka kunder, jag är trots allt endast tonåring. ![]() Jag hade tänkt utföra projekt som inbjudningar, tackkort, reklamblad, menyer, och liknande. Hur mycket ska jag ta för det? Jag vill ju ha så mycket jag kan få, fast det ska vara billigt jämförelsevis mot andra större företag. ![]() Tack för hjälpen, Gabriel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det beror på hur bra du är... 200 :-/timmen och uppåt kanske. Sen uppskattar du hur lång tid det tar att göra designen/layouten som kunden begär och ger ett fast pris baserat på det.
Du kommer få mycket fler kunder genom att visa att du är duktig än genom att vara billig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mycket, jag förstår hur du menar.
Jag anser själv att jag är rätt så bra, medel typ ![]() Jag får tänka över saken och se vad som är bäst. Antagligen blir det cirka 200 kr/tim som du sa. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Givetvis ska du skaffa F-skatt först för att kunna få några vettiga kunder. Om du nu inte redan gjort det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Detta är inte något måste, är många som anställer fastän att man inte har F-skatt, som sagt, oftast tittas det på kunskap, sen slänger man gärna fram lite mer pengar om detta krävs.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
F-skatt? Jag ska inte öppna ett företag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag skulle rekommendera det. Det går säkert att fakturera utan att ha en firma men jag tror det kan bli svårt. det ser dessutom mer seriöst ut om man innehar en F skatt. Observera att det är noga med att skaffa en FA skattesedel och inte F om ni har ett annat jobb än den egna firman. Ring och fråga skattemyndigheten annars, dem är alltid hjälpsamma. lycka till! mvh Fredlund |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, men jag ska som sagt inte öppna ett företag.
Jag är 15 år och vill endast tjäna en slant genom min kunskap gällande design och layout. Det är liksom som att tvätta grannens bil eller klippa gräsmattor! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Företagsamt, för all del.
Men en dag kanske du också växer upp och då kanske du får en annan syn på det där med svartjobb. Detta forumet är inte Lunarstorm eller Skunk. Tänk på det! Om du nu kör svart kan du i alla fall låtsas att du kör vitt. Om inte annat skulle du få bättre och mer relevanta svar. Jag tycker inte svartjobb hör hemma på denna webbplatsen, men det är å andra sidan inte min uppgift att tycka om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Men du?
Det handlar inte om svartjobb direkt, företaget som i detta fall anställer honom får ju betala en liten mer slant bara, för sociala avgifter och så vidare. Sen behöver han förmodligen inte skatta för pengarna han drar in endå, om han inte har tjänat mer än 18500:- Eller denna siffra kanske har ändrats iår? Men tror att det är 18500:- |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|