FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Här är ännu ett problem som har med min lokala set-up på datorn att göra. Som jag frågade om i en annan tråd också. Den här gången gäller det hur jag ska få över mina databaser, som är sex stycken och totalt blir över 100 mb. Hur jag än gör så får jag error relaterat till storleken, inte ens det skript jag hittat och som heter BigDump fungerar. Har ni något tips på hur ni hade gjort? tackar på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dumpa dem en och en? Annars kan du ta en titt på MySQLs migreringsmotor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
MySQLDumper borde fungera för att återställa stora filer.
http://www.mysqldumper.de/en/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
100mb är inte så mycket. mysqldump som ingår i MySQL klarar det på några sekunder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
MySQL Front är det senaste program jag investerat i och sköter sådant här väldigt bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det filstorleken vid överföringen som det klagas på kan du ju zippa filerna innan du skickar över dem för import. Eller är det webbhotellet/servern som inte tillåter databaser eller filer över en viss storlek? Det framgår ju inte när felet inträffar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja.. jag får olika fel vilket verkar bero på hur PHPMyAdmin/NaviCat skriver sina backupfiler. Som BigDump inte klarar av och inte heller PHPMyAdmin, p.g.a. begränsningar i PHP-inställningarna.
Någon som kan länka mig till en sidao m hur jag använder MySQL-dump? När jag testar de kommandona i NaviCat så händer ingenting. Jag får helt enkelt en nya rad som ser ut som såhär: -> och klickar jag enter får jag ytterliggare en -> o.s.v. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Althalos, kan du fixa ssh login på servern?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej =(
|