FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Har precis skaffat en lägenhet för nuvarande utan inernet men med möjlighet att skaffa Tele2 internet via kabelTV nätet. Jag har tidigare hostat en del ideella sidor på ett ADSL abonemang från Bredbandsbolaget vilket har fungera enormt bra under drygt 5 år. Med bra syftar jag på bra upptid och stabil förbindelse. Nu undrar jag om någon har erfaranheter kring upptid och stabilitet gällande Tele2s internet via KabelTV. Jag har själv tidigare kört COMHems internet via KabelTV och den slängde jag ut efter några måndader då jag upplevde det som extremt skakigt. Någon som har erfarenheter kring Tele2? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
FYI: Du ska helst inte hosta kommersiella hemsidor överhuvudtaget hemifrån, ofta står det i avtalet att det inte ens är tillåtet på privatabbonemang.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Som jag skrev i inlägget så handlar det om ideella sajter och testsajter för utveckling. Självklart skulle jag inte lägga en kommersiell vinstdrivande sajt på ett privat ADSL/KabelTV abonemang
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är ideella sidor du sätter upp så känns det bättre om du hittar riktig gratis hosting som är reklamfri istället.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|