Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


student community på gång

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-30, 07:51 #1
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Har lite smått börjat på det student community som ska lanseras i höst vid namn dustudent.se, ge gärna synpunkter även om det i dagsläget bara är själva bloggen som är synlig:
http://www.dustudent.se
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 11:35 #2
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Ser bra ut tycker jag, Testbilden stör mig lite, känns som ett desperat läge att lägga en banner.

Såg några ord på engelska som behöver översättas men det vet du säkert redan om. Och antar att foten inte är klar än.

Tror det blir bra när den är klar
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 13:22 #3
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Undrade vad tusan Sabaton gjorde längst ner, trodde i 3 sekunder att du snott någon layout och glömt kvar den bilden =/
Sen såg jag att det var en reklam å den passar verkligen inte där, eller?
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 14:58 #4
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Ironiskt att använda Studentis bannermatrial

Schysst site.
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 15:43 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by najk@Mar 30 2009, 13:22
Undrade vad tusan Sabaton gjorde längst ner, trodde i 3 sekunder att du snott någon layout och glömt kvar den bilden =/
Sen såg jag att det var en reklam å den passar verkligen inte där, eller?
Varför inte? De är förmodligen det mest kända bandet från Dalarna och är det några man ska rikta musikreklam mot så är det väl studenter?

Tycker designen är snygg, ren och tydlig men det är ett stort tomt mörkt område längst ner på sidan?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 15:56 #6
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Känns som ett Wordpress Theme, körs det på wordpress?
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 16:14 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by Jawn@Mar 30 2009, 15:56
Känns som ett Wordpress Theme, körs det på wordpress?
Yes, det är Wordpress.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 16:48 #8
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Tack för synpunkterna!!

@Cosma: Jag har ännu inte installerat svenskt språk eller översatt templates, det kommer framöver Foten stämmer att den inte är klar, jag klurar bara på riktigt vad som ska finnas där och varför (både från användarvänlighet och SEO). Kom gärna med idéer och tips på funktioner och innehåll

Testbilden, menade du top bannern eller featured sektionen?


@najk: Jag har visserligen snott själva bilden från Sabaton och Billion Dollar Babies eftersom dom inte hade någon lämplig banner (dvs rätt storlek). Jag lyssnar en del på Sabaton när jag kodar genom last.fm och min gamla nattiskollega Niklas är medlem i BDB så då passade det bra att ha dom med när jag testade bannersystemet

Annonsplatserna är tänkt som en visningsplats snarare än en renodlad annonsplats så det passar bra att köpa plats för till exempel Falu Rockstad evenemanget eller Falu Marknad om man vill det.


@JimmyB Jag har kikat en del på Studentis som inspiration och jag lånade bannern eftersom jag ville se hur det ser ut med en banner, vart den kan placeras och sen tyckte jag det var lite schyst att visa upp och länka tillbaka till andra studentcommunities som tack för lånet


@tartareandesire Stämmer bra. Foten är fortfarande outvecklad för jag har inte riktigt bestämt vad som ska finnas där.

@Jawn: Stämmer bra det. Bloggen körs på Wordpress och är en modifierad variant på Church temat från StudioPress: http://www.studiopress.com/demo/church/
Temat kommer att göras om ytterligare med bland annat nya ikoner och annat.


Var det någon som kikade på skärmdumparna på MediWikin som jag knåpat med också?
http://dustudent.se/blogg/expandera-en-wiki
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-30, 19:09 #9
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Jag menade top bannern. Den ligger för nära logga också, loggan behöver lite space för att synas som den ska göra. Featured sektionen är precis vart den ska vara. Ännu galnare vore att bredda den som sidan bred. Whooha!



Och i foten skulle din kunna lägga in, nya inlägg, senaste kommentarer, populärar inlägg etc.

Ledsen för självreklamen men gjorde nyss ett inlägg om Wordpress plugins och hacks som kanske kan ge dig lite inspiration http://tinyurl.com/c6wl6h
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-31, 07:57 #10
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Tror det blev fel bild där

Om du kikar på en sida istället för första sidan så blir det lite mindre kaka på kaka när det gäller topbannern. Det ser lite mycket ut med featured sektionen också

Loggan ligger lite tokTror det blev fel bild där

Om du kikar på en sida istället för första sidan så blir det lite mindre kaka på kaka när det gäller topbannern. Det ser lite mycket ut med featured sektionen också

Loggan ligger lite togigt som designen ser ut när den ser ut att ha halkat snett och ut åt ena sidan, men på andra sidan så kommer ett inloggningsfält längre fram och då ser det mer balanserat ut. Att loggan ligger väldigt nära toppbannern är faktiskt medvetet liksom det faktum att den ligger mellan topbannern och navigationen både i höjdled och vågrätt. Det är för att skapa ett naturligt flöde ner mot bannern på väg till innehållet

I foten så har jag 2-3 platser för listor beroende på vad jag väljer och frågan är om jag ska lägga bloggrelaterat där eller knyta in övriga delar av webbplatsen...senaste kommentarer och inlägga kan jag baka in en box med ett litet tabsystem som så många gör nu och det kanske vore intressant och nyttigt att istället lägga senaste nyheter, erbjudanden, forumposter, nedladdningar osv i foten istället...

Sen ska förståss integritetspolicy, copyright osv knypplas in där också

igt som designen ser ut när den ser ut att ha halkat snett och ut åt ena sidan, men på andra sidan så kommer ett inloggningsfält längre fram och då ser det mer balanserat ut. Att loggan ligger väldigt nära toppbannern är faktiskt medvetet liksom det faktum att den ligger mellan topbannern och navigationen både i höjdled och vågrätt. Det är för att skapa ett naturligt flöde ner mot bannern på väg till innehållet

I foten så har jag 2-3 platser för listor beroende på vad jag väljer och frågan är om jag ska lägga bloggrelaterat där eller knyta in övriga delar av webbplatsen...senaste kommentarer och inlägga kan jag baka in en box med ett litet tabsystem som så många gör nu och det kanske vore intressant och nyttigt att istället lägga senaste nyheter, erbjudanden, forumposter, nedladdningar osv i foten istället...

Sen ska förståss integritetspolicy, copyright osv knypplas in där också
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017