FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag vet inte om jag är blind, men jag kan inte hitta detta nånstans.
Känns som Google vill hålla det hemligt. Här är min biff: Jag får trafik via Adwords. Jag betalar för "bil" (bred sökning). Jag ser via tredjeparts statistik (manuellt) att en besökare via Adwords sökte egentligen på "grön bil". Men i Analytics (Paid traffic) och i Adwords stå det bara "bil". Går det att se på nåt sätt? Eller måste man koda sin egen spårning och koppla ihop den med Adwords landing page? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör en search query report i rapportcentrumet.
Då ser du vilka sökningar som triggat dina annonser. Tyvärr kan man inte se allt av integritetsskäl men du kan använda den för att plocka fram en del negativsa sökord samt se vilka en del av de sökningar som triggat vilka annonser |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack!
Ska kolla det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kan inte bevisa annat men jag har andra tankar om det som har med databaskopplingar och vad andra liknande annonsörer har för sökord mm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om du vill att allt skall gå att mäta via ditt analytics oavsett landningssida så får du hårdknacka lite med att bryta ut alla sökorden i alla kombinationer och ta exakt matchning. PS du kan ju titta i just sökfrågansrapporten vilka ord din marknad använder och därefter knacka annonsgrupperna. Lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|