FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag delar ut priser till besökarna på min sajt. Eftersom beloppet alltid överstiger 100 kronor så är jag skyldig att lämna kontrolluppgifter och då beloppet ibland överstiger 1000 kr måste jag betala arbetsgivaruppgifter. Jag var i kontakt med en jurist som svarade med en motfråga: - "varför lägger du inte servern utomlands? Då är det detta landets regler kring arbetsgivaruppgifter som gäller". Självklart finns det många moraliska frågeställningar som jag måste hantera, men jag vill först veta vad som är möjligt. * Stämmer det att det är så lätt att kringgå arbetsgivaravgifter? * Någon som har erfarenhet och känner till ett land med generösa regler och bra nätförbindelser med Sverige? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta har diskuterats flertalet gånger på WN.
Är du svensk, driver ett svenskt företag eller driver företaget från Sverige så är det svenska regler som gäller. Du kan komma undan med att registrera företag utomlands men drivs det ifrån Sverige så kan det alltid komma tillbaks och bita dig i svansen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker du skall ringa till fröken Skattemyndigheten och diskutera detta med dem. Det finns 1000 regler och 10.000 undantag. Man får vara annonym.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sen tycker jag personligen att det är fel att försöka "smita" från skatter, det gör ju bara saken värre. Om alla skulle betala skatt i sverige så skulle skatten kunna sänkas och alla får det mycket bättre.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sådana saker bör du inte prata med Skatteverket om då de är totalt partiska till sin egen fördel. Du bör vända dig till en skattejurist, fördelaktigen några av de större aktörerna, EY, PWC, KPMG, Deloitte.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|