Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad behövs för en tjänst som hittabutik.se?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-08, 20:38 #1
Moogle Moogle är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2008
Nykomling

Jag har en tjänst som påminner om http://www.hittabutik.se. Mitt "problem" är att jag kör med enbart html. Det fungerar inte längre och jag måste börja fundera på en form av databas.

Jag är ute efter en applikation som jag kan använda för att addera text och 1 bild i olika kategorier, så jag slipper att klippa och lima i html... slavarbete.
Samtidigt har jag en (nästan) klar design av ny sajt. Inte jag som har gjort den, men det är i xml, asp.net, java, flash etc. Fortfarande lite saker som måste justeras.
Databasen ska hänga ihop med den nya sajten.

Nån här som besitter kunnskapen och kan guida mig mot vad jag behöver? Titta på hittabutik.se.

Jag kan inte göra jobbet själv så jag ska forsöka hitta nån som kan bygga det jag behöver. Hur mycket borde jag räkna med i pris?

Tacksam för alla svar.
Mvh
Christina
Moogle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 12:45 #2
Nykomling

Nykomling

Värkligen ingen som kan nåt om databaser??
Oläst 2009-03-09, 12:58 #3
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag tror inte vi förstår. Du har köpt en sida redan som är byggd i xml, asp.net, java, flash med mera och nu ska du koppla på en databas? Jag fattar ingenting. Vad har du köpt egentligen
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 14:58 #4
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Mycket flitig postare

Jo det låter lite omständigt, googla runt på business, directory, links scripts etc etc kostnad nån hundring till ett par tusenlappar. Vad har du för adress till din sida?
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 15:34 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Här är joomla directory, fräscht och gratis http://www.joomladirectory.co.uk/joomla.html http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=27130 hmm.... Saknar bilder och kommentar, men det kanske går att bygga in ...
Oläst 2009-03-09, 19:42 #6
Nykomling

Nykomling

Är lite svårt för mig med då jag inte vet direkt hur allt hänger ihop.

Jag har en tjänst..precis samma som hittabutik.se

Jag har en klar design som jag hoppas jag kan använda.
Just nu finns all information i basic html. Det är totalt 146 sidor med information och samma information går igen och igen på mååånga sidor. Om ni tittar på hittabutik.se så fattar ni vad jag menar.

Jag är ute efter nåt (en databas med nåt script) som gör att jag bara behöver skriva inn informationen ett ställe, klicka på nån finurlig knapp och sen uppdateras alla dom andra 145 sidorna av sig själv.

Det tar mig ungefär 1 timme för att lägga till 2 nya tables med information på alla dom 146 sidorna. På tok för lång tid...
Oläst 2009-03-09, 19:46 #7
Nykomling

Nykomling

Tack biokonsult.. ska forsöka att läsa lite om det.

Det här är helt nytt för mig, prata dreamweaver och photoshop så fattar jag, men nu när det börjar bli tal om programmering så kan jag inget.

Ska kontakta dom som gjort hittabutik.se och se vad dom säjer.
Oläst 2009-03-09, 20:41 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Hittar du den där knappen som uppdaterar allt så är jag mycket intresserad.. :P Det går att jobba med html och så många sidor med ett program som heter Webpagemaker som är det bästa och enklaste just för såna projekt som du håller på med, där har du dina sidor i en meny och kan ändra ex banner på alla sidor på en sekund. Finns demo att ladda ner.

Jobba med tills du fixar ett annat system. Eftersom du har så många sidor så begränsa till 20-30 i programet, öppna programet flera ggr så du får upp alla sidor.

glömde här är ett till joomla script som skulle passa dig perfekt http://demo.mosets.com/tree/
Oläst 2009-03-09, 21:39 #9
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Originally posted by Moogle@Mar 9 2009, 14:42
Är lite svårt för mig med då jag inte vet direkt hur allt hänger ihop.
Jag har en tjänst..precis samma som hittabutik.se
Jag har en klar design som jag hoppas jag kan använda.
Just nu finns all information i basic html. Det är totalt 146 sidor med information och samma information går igen och igen på mååånga sidor. Om ni tittar på hittabutik.se så fattar ni vad jag menar.
Jag är ute efter nåt (en databas med nåt script) som gör att jag bara behöver skriva inn informationen ett ställe, klicka på nån finurlig knapp och sen uppdateras alla dom andra 145 sidorna av sig själv.
Det tar mig ungefär 1 timme för att lägga till 2 nya tables med information på alla dom 146 sidorna. På tok för lång tid...

Hej Moogle
Jag kanske har missufattat dig lite men om jag har forstatt dig ratt sa skulle jag anvanda mig av wordpress, finns manga bra plugin, du behober inge databas kunskaper for att borja anvanda det, finns ett stort community som kan hjalpa dig vid problem osv

tar nog ett par dar att lagga till om till wp istallet for statisk HTML men nar du ar klar sa tar varje uppdatering bara nagon minut.
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 22:27 #10
Nykomling

Nykomling

hmmm.. wordpress säjer du? Trodde det användes typ bara till blogg etc. Men är inte så insatt så ska kolla :-)

Webpagemaker.. ska titta på det med.. just nu använder jag Dreamweaver, men som jag skrev.. det tar för lång tid att uppdatera alla 146 sidorna.

Har skickat ett mail till Mindstone som har gjort hittabutik.se. Dom kanske redan har nåt jag kan använda.
Får forsöka klura ut nåt annars måste jag anlita nån som kan.. passar inte direkt i budgeten just nu men.. får se.
Tack som svarade :-)
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017