FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ska fota en produkt som ligger i en plastförpackning.
Men hur jag än gör så får jag konstiga reflektioner från lampor med. Dessutom så blir plasten lite grådaskig när jag försöker ta kortet. Är det någon som har tips på hur jag blir av med det gråa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ta av plasten är en bra ide.
Vill du inte det behöver du en mjuk belysning från sidan/uppifrån, till exempel vid ett fönster. Använder du blixt behöver du en mjuk blixt, sk bounce, kan fixas via en reflektor typ paraply eller att rigga upp ett tunt vitt paper mellan blixt och föremål. På skuggsidan kan du rigga upp en skärm av alu folie så att skuggan inte blir så drastisk. Om du har ett ljusbord att lägga sakerna på så kan du få en skugglös effekt som lämpar sig utmärkt för friläggningar. Vill du få bort den grå hinnan i efterhand kan du maskera i Photoshop/gimp och dra i kurvorna tills det ser bättre ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ta av plasten och skaffa en sån här liten portabel "fotostudio" om det handlar om en mindre produkt. Kanonsmidiga, kommer med utbytbara bakgrunder som blå, vit, röd, svart
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jupp, diffusionstält is the shit: http://portfoliesida%20-%20www.ingsa...ws.htm?ID=8775
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|