FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har ett underbart .se domännamn. Skulle den hamna på google.com och visas för engelska besökare så hade jag fått en hel del besök därigenom.
Men hur fungerar det egentligen, om jag nu skapar en hemsida på engelska med innehåll och domännamn men att domänen är .SE, finns det en chans att den visas högt upp på google.com? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kom att tänka på en sak, varför kan "jagarbast.COM" visas på google.se medan "imthebest.SE" inte visas på google.com ??
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Domännamnet som sådant har i princip ingen betydelse. Självklart hamnar din .se adress på google.com om den har ett för marknaden (den engelska/globala marknaden i det här fallet) relevant innehåll och på ett för marknaden lämpligt språk. Sen ska man ju iofs inte underskatta det mänskliga beteendet, för den globala/engelska marknaden är .se domänen i princip okänd, vilket självklart innverkar på användarnas benägenhet att klicka på den vid en sökning, något som i SIN tur självklart påverkar resultatet och placering hos Google. Så när du säger "underbart domännamn" så är ju det en sanning med modifikation, eftersom .se inte är "underbart" på det sättet för en engelsk publik, vad har du för innehåll ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Så du menar att om jag registrerar flash.SE och lägger upp info mm om flash på engelska samt sökmotorsoptimerar sidan så kommer jag kunna (efter 1 år av arbete på sidan och många relevanta inlänkningar) dyka upp på ordet flash på google.com ? ps. jag diskuterar principen, har inget aktuellt att visa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ja. Rent teoretiskt sätt så kan du det, men det kan handla om mer än 1 år - men du kan hamna 1:a, ja.
EDIT Med andra ord så har TLD ingen viktning vid placering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Skriv ned allt du gör, dag för dag, kontrollera HUR du rankar, när det går upp och när det går ned, redovisa sedan allt när du kommer upp på första placeringen i google.com Som tidigare talare. Inom SEO är ingen överens. Här gäller det att testa sina egna ideer, testa, testa och utvärdera, testa, testa, utvärdera, göra justeringar ... Ja, det är ett megajobb OM man ska hålla på med SEO. Det finns dock en sak alla kan göra. Skaffa en massa inlänkar ifrån massor av olika ställen. Tidskrävande så det förslår, men det går om man är envis /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skummade bara igenom snabbt men den enda påverkan tld har på olika språk är att den inhemska domänen rankar bra på det egna språket. Dock inte så värst mycket att lägga vikt på. Jag kan nästan garantera att .se med engelskt innehåll och taggar kan hamna överst om du är tillräckligt bra på SEO.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|