FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena.
Jag får ett väldigt skumt felmeddelande när jag får ett exception i .NET. Vet inte riktigt när jag började få dessa och varför. Jag misstänker att det kan ha något att göra med en urlrewriter-modul som jag använder. "Felmeddelandet" består av en massa konstiga tecken och jag har ingen aning om hur jag ska lösa detta. Någon som vart med om något liknande? (Obs, felet uppstår endast i ett enda projekt) Länk till screenshot nedan (image shack) http://img23.imageshack.us/img23/3894/exception.jpg /Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du debuggat och kollat var det uppstår?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja. Jag kan se vart felet uppstår med debugger. Men istället för den vanliga gula bakgrunden med (hyffsat) informativa felmeddelanden så får jag upp ett virrvarr av tecken.
Jag prövade förresten att stänga av allt som hade med urlrewritern att göra men ingenting förändrades.. Har alltså ingen aning om vad det kan vara för fel :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl i alla fall två saker. Eftersom det är .NET antar jag att du jobbar i Visual Studio (men jag kan förstås ha fel). Om du genom debugging kan identifiera orsaken till varför ett exception kastas och åtgärda det så är det det ena. Det andra är varför felmeddelandet visas så skumt. Gissar att du avser den felsida som "ASP.NET producerar" och som visas i webbläsaren. Kan det av någon anledning t.ex. vara base64-encodat? Bara en vild gissning, men utseendet fick mig att associera i den riktningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det kanske är gzippat?
Eller så kanske du försöker skapa en bild, men skickar med fel Content-Type? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Där hade vi det! Jag hade lagt in så att allt content skulle komprimeras med deflate men eftersom jag inte hade fått ett exception på ganska länge efter det så associerade jag inte felet till detta
![]() Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ville bara följa upp och berätta hur jag löste problemet också om någon hittar hit och vill veta.. Vet inte om det finns något annat bättre sätt men jag skrev följande i global.asax
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|