FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Köp av domän via många ombud bokas först vid betalning, finns det nåt bra domänombud som bokar direkt innan de fått in pengarna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Underlig fråga, vad skulle syftet med det vara menar du, för dig ? Dom flesta/alla ombud har ju möjlighet till t.ex. kortbetalning, vilket innebär att du får din domän samtidigt som du beställer/betalar den, direkt om man så vill.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man vill köpa åt nån annan är det rätt bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Senast jag använde Active24 bokade de domänerna direkt. Det var ett par år sedan dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går säkert att få till hos de flesta; fast din frågeställning gör ju att din kreditvärdighet ifrågasätts en aning
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan ju tänka mej att företaget i fråga vill veta säkert att du KAN betala.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det handlar om de gånger man bokar domän åt nån kund och visst, risken att nån annan ska hinna boka upp samma namn innan de har betalt är väl inte speciellt stor men ändå. Skulle vara bättre att veta att den säkert är bokad vid beställning.
När jag har bokat själv har jag såklart köpt direkt med kreditkort. Kreditvärdighet för ett domännamn som kostar kring 100 kr borde väl inte vara så enormt viktig. Att köpa på faktura går ju bra i de flesta andra sammanhang... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men om det är Din kund som ska ha något, bör inte Du kunna stå för den "risken" då...jag antar att du i din tur har kollat upp din kund. Men jag skulle bli förvånad om inte Loopia, Binero, Surftown eller någon annan av dom större låter dig beställa mot faktura efter sedvanlig kreditprövning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Loopia Prepaid?
|