FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det överhuvudtaget något liv i DMOZ nuförtiden? I den svenska delen hittar man massor av trasiga länkar, länkar till rena nonsenssidorna och länkar till sajter som legat på gratistjänster (som geocities) och numera är borttagna.
Känns väldigt oseriöst och övergivet? Finns det aktiva kategorier och redaktörer på svenska sidan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Bra fråga, jag har under snart 3 års tid försökt att få en hemsida med i registret utan att lyckas eller få någon som helst respons. Sidan är helt legitim och all information är korrekt ifylld, ändå händer ingenting....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dem verkar i alla fall uppdatera sin blogg någorlunda regelbundet: http://blog.dmoz.org/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan bekräfta att dmoz lever. fick en länk godkänd för några veckor sedan.
Ni bör dock ha tålamod om ni skall lyckas få med en länk på dmoz. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har anmält en sajt i två kategorier får ung. två år sedan . Eftersom inget hänt har jag gjort om proceduren några gånger. Det kanske klassats som spam? Det söks redigerare till de här kategorierna ser det ut som i bottenlinjen, så där finns kanske högar som möglar. Men har DMOZ verkligen någon större effekt på Google numera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det enda som händer är att din webbsida flyttas längst bak i kön om du anmäler den på nytt. I alla fall enligt DMOZ själva. Men det låter dumt enligt mig. Är man elak så skulle man kunna hålla en konkurrent utanför i flera år, genom att skicka in en ny anmälan av konkurrentens webbsida någon gång i kvartalet.
Dmoz har inte längre någon större inverkan på sökresultaten i Google. Vissa kategorier av Dmoz "lever" fortfarande, medan andra har varit bortglömda och döda i flera år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
och inte kommer det någon trafik därifrån heller ...
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kategorin jag har försökt få in en sida på står det så här på
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tittar du verkligen på rätt sida där Da Bear. Det där verkar vara en text som gäller när beskrivningen för kategorin uppdaterades senast.
För visst är det tävlingar-lotteri du pratar om? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|