FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag driver en liten enskild firma där jag sysslar med att programmera, designa och sälja webbsidor. Det hela har varit i väldigt liten skala då jag har gått i skola tidigare, lite som ett extrajobb skulle man kunna säga. I våras gjorde jag ett jobb åt en kund. Efter att kunden var nöjd med sidan så laddade jag upp den på nätet och skickade en faktura. Allting var frid och fröjd och jag stack iväg över fem månader och långfärdscyklade efter att jag tagit studenten. Problemet var dock att det aldrig kom in några pengar för sidan, utan bara ett sms ungefär en gång i månaden där det stod att han hade råkat ut för oväntade utgifter och skulle bli tvungen att betala nästa månad. Jag hade inga större möjligheter att ta tag i ärendet medan jag var ute på cykel, och ville gärna tro honom så jag lät månaderna gå. När jag kom hem ett par veckor innan jul var fakturan fortfarande inte betald, och jag hörde av mig och frågade vad som hade hänt. Jag fick då en ny förklaring, och ett löfte om att den skulle vara betald senast i slutet på Januari. Pengarna är nu fortfarande inte betalda, och jag börjar inse att jag nog aldrig kommer att få pengarna om jag inte går vidare i ärendet. Frågan är nu vad jag egentligen kan göra? Jag har sköt allting väldigt personligt, och något skriftligt avtal har inte upprättats. Jag har inte heller skickat någon påminnelse på posten utan vi har haft kontakt mestadels via sms. Finns det något jag kan göra för att gå vidare i ärendet och få betalt för mitt arbete, eller är det helt enkelt bara att bita i det sura äpplet och släppa det här? MVH Tomas |
||
![]() |
![]() |
|
|