FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag saknar en hel del utvecklingsverktyg, antingen finns de inte eller så tänker jag fel eller så finns de men jag har inte hittat dessa.
Ett som jag saknar är ett utvecklingsverktyg för databas där flera kan diskutera hur databasen ska byggas upp. Vilka tabeller och fält som ska finnas med. Hur dessa lämpligen ska namnges samt vilken datatyp varje fält bör ha. Utvecklingsverktyget skulle jag vilja ha som ett forum där flera kan vara med och säga sitt, med en eller flera moderatorer som ändrar strukturen/mallen vart efter idéer och tankar kommer upp. Ett vanligt webbforum som finns idag tycker jag klumpiga, tröga att läsa och att hitta information i och tillhör förra millennium. Vill ha mer nytänkande och inspirerande forum. Har ni några tankar om detta? Både om verktyget och nästa generations forum. Ett annat verktyg som jag saknar är ett verktyg för att skapa kod. Vill kunna klicka på en eller flera tabell i en databas, markera fält som jag vill kunna köra select, insert, delete etc på och så skapas store procedure som passar och som man eventuellt kan göra små ändringar i. Sedan klickar man på sin store procedure och så skapas lämpliga funktioner/sub-rutiner för tex .NET eller PHP . Bara att klistra in där man vill ha dessa. Nästa steg skapar lämpliga windows-form eller webb-form utifrån databasen. Finns detta redan? Dags att skapa eller har ni tankar om ett sådan verktyg? |
||
![]() |
![]() |
|
|