FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte om det är ngn yrkeshemlighet eller likande hur ni kör era mySQL dataabser men jag tar chansen...
Ni som driver de lite större webbhotellen.. Hur kör ni mySQL databasen till folk som har Windows konto? Lokalt på maskinen eller en dedikerad mySQL server? Tacksam för svar! /Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag driver inget webbhotell men det är bäst att ha det "dedikerat" dvs egna servrar.
Dumt annars imho |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
hur mycket databaser behöver du?
skicka gärna PM |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag är inte i behov av databaser utan endast vill höra hur det är prestanda mässigt...
Vi kommer inom kort driva 5-10 myqSQL drivna sidor som vi räknar med kommer bli relativt stora. Dansbandsdax tex går trögt nga gånger om dagen då vi har många besökare och servern är en Quad 2,3 med 6 GB minne i.. Vi kör även 2 radioprogram på samma burk som är mySQL drivet... Tex ska vi öka minnet och kanske byta processor eller köpa ny (dröjer) server och köra som dedikerad mySQL server.. Därav mitt intresse från webbhotellen här på sidan. Nga konto jag har är anslutningen till mySQl:en localhost.. Dock är detta gratiskonton så därav min fråga ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tycks vara lite blandat, vissa kör localhost och andra inte.
T.ex. servage har ett antal dide sql'er, då man får olika sql adresser när man skapar databaser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Ett tips är ju att köra mysql på en seperat server helt klart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Dedikerad server ger bäst prestanda men som Ara påpekat så kan det löna sig att lägga ned lite tid på databasfrågorna. En del gånger kan de bytas mot stored procedures för att öka prestandan fast vanligast är väl att se till att man bara returnerar det man behöver samt att rätt saker indexeras.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|