FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har länge haft problem med min mailserver. Den körs på egen server tillsammans med sql och webserver. Problemet är att kunder inte får sina orderbekräftelsemail och de har även problem att maila mig. Ofta får de bara en bounce tillbaka.
Jag får ett mail tillbaka när det inte når fram och det är i stort sett hälften av alla mail. Innehållet är detta: This is an automatically generated Delivery Status Notification. THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. Delivery to the following recipients has been delayed. [email protected] Reporting-MTA: dns;fotobojan Received-From-MTA: dns;fotobojan Arrival-Date: Wed, 6 Aug 2008 21:30:30 +0200 Final-Recipient: rfc822;[email protected] Action: delayed Status: 4.4.7 Will-Retry-Until: Fri, 8 Aug 2008 21:30:34 +020 Någon som har något tips eller som har varit med om samma problem? mvh Tim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du inte redan kör mailen via din ISP´s utgående mailserver är det ett alternativ att testa
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det har du faktiskt rätt i, har jag inte tänkt på. Vet jag iofs inte hur man gör i php men det kan man nog läsa sig till.
Får kolla med patrikweb om han har någon mailserver. Hade varit bättre att kanske köra både ingående och utgående från en annan mailserver. Vet ni om man kan mappa mail dns till en annan server än den som huvuddomänen är mappad till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om du kör Linux, vilken distribution använder du - eller rättare sagt, vilken programvara har du aktiv för att hantera mail (sendmail, postfix, exim)? De skiljer sig lite åt i konfigurering. /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kör Windows 2003 och använder den inbyggda pop3- och smtpservern. Smtp servern tror jag att jag har blockat för trafik förutom från localhost, eftersom jag ofta fick väldigt belastning från spam med mera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Skriv in vilken mailserver som du vill att din mailserver ska skicka via, så kommer det förhoppningsvis fungera bättre. Hojta om du inte får det att lira! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|