FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Ser verkligen proffsig ut! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.67% |
Ganska fin |
1 | 1.67% |
Helt ok |
4 | 6.67% |
Inget vidare |
20 | 33.33% |
Usch |
14 | 23.33% |
Aj, mina ögon - ta bort den! |
20 | 33.33% |
Antal röster: 60. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
![]() Ni behöver inte vara snälla, det är inte jag som har gjort den. Jag tycker den är gräslig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
En salig röra är väl sällan bra sett ur marknadsföringssynpunkt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ser ingen banner?
EDIT: Såg tydligen inte den med adblock plus igång. Hmz |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Resultatet hittills verkar tyda på att det inte bara är jag som är en gnällig kund på dåligt humör. Formgivaren är helt oförstående till hur jag kan vara missnöjd och har lagt ut denna banner på expressen.se en timme om dagen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den sticker ut så den kan nog fungera.... Trots att den ser för gräslig ut, men det är inte det estetiska som bestämmer om en annons är framgångsrik utan just det faktum att det sticker ut från mängden som gör att den kan bli framgångsrik.
Om du kör den genom Google AdWords får du svaret om den funkar eller inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fula banners drar minst lika mycket klick som snygga, om inte mer. Och ful är den!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då är den nog inte tillräckligt ful. För klickstatistiken är bedrövlig. Miljarders impressions eller nåt per klick. Jag tror heller inte att målsättningen var att producera en annons som var så ful som möjligt så att den skulle sticka ut pga det.
Norskt företag. Dansk chef. Svensk designer dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Röstade på "Inget vidare"
Jämför med denna: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
På min banner syns bakgrunden på de små produkterna som grå eller vit, bilderna är extremt oskarpa (designern har nog inte lärt sig "unsharp mask" i Photoshop ännu). Röd text på laxrosa bakgrund? Ingen kan övertyga mig om att det skulle få fram budskapet tydligt. Exempelvis är svart på gult ganska fult, men extremt tydligt så man ser budskapet direkt i ögonvrån. Det handlar om detaljer liksom, inte bara tycke och smak. Jag brukar tota ihop mina banners lite halvtaffligt själv och är väl sisådär nöjd med dem. Nu hade jag hoppats att jag skulle få en bra eftersom ett proffs skulle göra det åt mig. Jag hade kysst prisjaktdesignerns fötter kan jag nog säga... Min stora upprördhet över denna lilla banner ligger i att det retar gallfeber på mig när folk lurar mig. Om man inte kan göra en proffsig banner ska man inte säga att man kan det och sedan kräva mig på pengar för det. Nu skulle det ingå bannerproduktion i annonseringen jag köpte av en mediebyrå av något slag. Detta var vad som alltså ingick och jag anser därmed att även annonseringen i sig är relativt värdelös. Vilket klickstatistiken också visar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Usch, det var verkligen inget vidare snyggt arbete de hade gjort där. Tycker inte att de lyckats förmedla någonting alls med bannern. Den är kall i sin presentation men också plottrig och (för) detaljerad. Det ser ut som något en programmerare hafsat ihop i Photoshop - inte en designer.
Jag hade också varit missnöjd. Resultatet ser ju ut som skit. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|