FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har några polare som är nere i Thailand nu och de undrar om de skall köpa med något till mig. Några färslag vad de kan köpa kanske. Filmer har jag så det räcker ![]() Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
en flicka?
nej men allvarligt.. det mesta är ju billigare där nere så se efter vad du vill ha nytt.. ny stereo kanske? mp3 spelare.. DVD? en tuff videokamera? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Titta istället på dekaler, trycksaker, visitkort, T-shirt med egna tryck eller varför inte en keps med egen text. Skicka ner en PSD fil till han och säg vad du vill ha. Kläder och skor, speciellt märkeskläder (sport, finkläder) är det billigare med. Visst en kostym vill man ju pröva, men short och T-shirt brukar det inte vara några problem med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
hittade lite grejer på thaiimport.se
Du kan ju kopiera deras ideer. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
en mobiltelefon kanske... exempelvis en maxon dvs en asiatisk samsung
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
inte mycket elektronik är billigare i Thailand det kommer från Singapore och Kina smugglas in och säljs utan skatt därför är det billigare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmm... Jag skulle säga att datordelar & dylikt kan du få mycket billigare där, men sånt som kameror och mp3-spelare är oftast inte mkt billigare i Thailand. Ett ställe som rekommenderas varmt är "Phantip Plaza" i Bangkok om de nu är där (elektronikvaruhus).
Filmer, spel, CD-skivor samt trycksaker är dock mycket billigare än här. T-shirts, shorts, kepsar osv (mkt fejkade märkeskläder) är oxå väldigt billigt där. En märkes-tshirt på MBK (mkt stort varuhus i centrala Bangkok) får du för typ 200 bath (c:a 35 SEK). Tänk efter vad du skulle vilja ha, ta reda på priset hemma och fråga dina polare vad samma grejer kostar där.' Edit: Vaddå filmer har jag så det räcker? Man kan aldrig få nog av dvd-filmer! Nån tv-serie du gillar? Beställ på DVD! :P Själv beställde jag bla Oz och Simpsons alla säsonger (som finns på DVD) på DVD i Bangkok. Edit 2: Kom precis på att du skulle kunna köpa "insekts-racket" (uppladdningsbar och riktigt kraftfull) samt insekts-reppellers om du känner dig besvärad av mygg osv här hemma. Racker går för c:a 15-20 SEK och insektsreppellern (elekronisk med infraljud) kostar ungefär lika mkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Filmer, spel, CD-skivor samt trycksaker är dock mycket billigare än här. T-shirts, shorts, kepsar osv (mkt fejkade märkeskläder) är oxå väldigt billigt där. En märkes-tshirt på MBK (mkt stort varuhus i centrala Bangkok) får du för typ 200 bath (c:a 35 SEK).
Eller gå direkt över gatan till andran sidan (pantip) och du kommer direkt till bangkok största klädmarknad men det är inte så många som vet det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|