FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En polare råkade dränka sin nya bärbar med en drink, som tur är hade han försäkring på den så han får ut en ny dator. Men han vill inte förlora alla bilder som ligger på den trasiga.
Det går inte ens att starta den så jag undrar hur jag kan kopiera hårdisken till en ny disk? Alla tips är välkomna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fungerar hårddisken? Ta ur den, koppla in i en annan dator?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns adaptrar som man kan koppla in på USB porten på en dator och hårddisken på den andra sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Japp, jag vill ju inte öppna hela datorn, vill enkelt kunna koppla mig genom USB och ladda ner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hårddisken sitter oftast bara under ett lock och tar max 2 minuter att få ur.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ni tror inte det blir svårt med kablar och att göra det utan att ta ut hårddisken när datorn inte ens startar....
ta ut hårddisken, sätt i en låda (bör ta 5 minuter) och börja kopiera, sen kan man ju alltid ha i åtanke att det kan vara problem med rättigheter o.dyl om det är en NTFS formaterad disk, självklart finns det lösningar på det med... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Pratade med honom nu och datorn startade efter att ha torkat. Så imån flyttar vi över allt till en bärbar disk och byter ut mot en ny.
Tack för alla svar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Min hårddisk gick sönder och även fast jag testade den i ny dator så fick jag det inte att fungera.. Lämnade in den hos www.ahlbergdata.se. Dyrt men fick tillbaka allt på den!
Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom gånger du skall lämna iväg hårddisken är när det är mekiska fel på hårddisken eller elektroniken har brunnit. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|