FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om man startar ett företag nu. Kan man redovisa betalningar som man tog emot i t ex Mars? Låt oss säga att betalningarna kom från affil sidor från utlandet men inom EU.
Hur går det till i så fall? EDIT: Eller kan man redovisa betalningarna som privatperson? Och hur går det till i så fall? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du får nog bättre svar om du ringer skatteverket
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har skrivit till skatteverket och frågat men de tar sin tid på sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det finns ett nummer du kan ringa så slipper du vänta. Om du öppnar ny firma kommer det komma upp massa frågor som du kommer behöva hjälp med. GÅ starta eget kurs, ta en startkurs på skv med, börja rätt så slipper du massa problem sedan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Frågan är hur jag som privatperson ska redovisa betalningar som jag redan har tagit emot. Inte hur jag ska starta företag.
Anyway, ska försöka ringa dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Innan du har ett företag får du deklarera som vanligt i din deklaration.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
När man startar enskild firma så kan man ta upp intäkter som kommit in före starten som intäkter i firman (du anger från vilket datum firman startade sin verksamhet exempelvis första januari 2008).
Intäkter brukar sällan vara ett problem men det är väl mest kostnader som skatteverket gnäller om. Refrens (kolla under rubriken "När ska du bokföra"): http://www.skatteverket.se/fordigsomar/arb...bc80005195.html Citat:
Tyvärr hittade jag ingen bättre länk just nu. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|