FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag försöker åstadkomma följande med hjälp av jQuery: När en användare klickar på en länk i en meny på sidan som leder till en viss avdelning ska en särskild div laddas in från ett externt html-dokument (för att kunna förladda innehåll). Divarna innehåller bilder och det är här jag stöter på problem vid inladdningen. Jag lyckas inte få ihop en funktion som förladdar bilderna innan de tonas fram tillsammans med resterande innehåll för diven. Se kod nedan: $(document).ready(function() { // Default content var currentSection = 'content.html #about'; var sectionImages = currentSection + ' img'; // Load selected content function loadContent() { $('#preloader').fadeIn(500, function() { $('#section').load(currentSection,'', function() { $(sectionImages).each(function() { var img = new Image(); $(img).load(); }); $(sectionImages).ready(function() // Fungerar inte men visar mina intentioner { hidePreloader(); }); }); }); } // Hide preloader when content is ready function hidePreloader() { $('#preloader').fadeOut(500, function() { showContent(); }); } // Show content upon completion function showContent() { $('#section').fadeIn(500); } }); Har sökt efter exempellösningar men i princip alla gäller preloads som innehåller specifika, ofta enstaka, bilder. Jag måste alltså kunna ladda in alla bilder utefter en särskild div (genom att referera dess id eller dyl.). Tack på förhand! -Staffan |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|